کد خبر: ۶۸۰۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

اظهارات سفیر جمهوری آذربایجان مقامات روسیه را عصبانی کرد

اظهارات «پولاد بلبل اوغلو» سفیر جمهوری آذربایجان در مسکو که سرنگونی بالگرد نظامی روسیه در ارمنستان را توجیه کرده بود، مقامات روسیه را عصبانی کرد.
اظهارات سفیر جمهوری آذربایجان مقامات روسیه را عصبانی کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«پولاد بلبل اوغلو» سفیر جمهوری آذربایجان در مسکو گفته بود سرنگونی بالگرد روسی به خاطر جنگ اتفاقی عادی بود که این صحبت باعث انتقاد شدید مقامات روس شد.

یک مقام وزارت امور خارجه روسیه که نامش فاش نشده است به خبرگزاری تاس گفت:: بر این باوریم که طرف آذربایجانی پس از این، اظهارات ضد و نقیض درباره این حادثه غم بار نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: روسیه انتظار دارد که اظهارات الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در مورد سانحه سرنگونی بالگرد روسی در ارمنستان تحقق یابد و عاملان این حادثه مجازات شوند.

مقام وزارت خارجه روسیه گفت: اگر روسیه از اصل در جنگ مانند جنگ پیروی می کرد پاسخ به سرنگونی بالگرد می-۲۴ روسیه بسیار کوبنده بود. با این وجود مسکو سخنان مقامهای آذربایجانی در مورد مسوولیت این کشور را پذیرفته و عذرخواهی این کشور را قبول کردند.

بالگرد نظامی می-۲۴ متعلق به روسیه روز ۱۹ آبان ماه با آتش پدافند زمین به هوا در ارمنستان سرنگون و هر دو سرنشین آن کشته شدند.

پولاد بلبل اوغلو سفیر جمهوری آذربایجان در مسکو، روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در خبرگزاری روسیا سگودنیا، گفته بود که در «جنگ مانند جنگ: هر اتفاقی می تواند بیفتد.»

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه امروز در گفت و گو با شبکه تلویزیونی راشاتودی علت اینکه روسیه عذرخواهی جمهوری آذربایجان در مورد سرنگونی بالگرد روسی را پذیرفت توضیح داد.

وی افزود: این حادثه واقعا یک تراژدی بود و دو نظامی ما کشته شدند. در این مورد واکنش سریع رئیس جمهوری آذربایجان و اعلام آمادگی این کشور برای تحقیقات بیطرفانه در مورد حادثه و مجازات عاملان آن امکان داد که روسیه عذرخواهی باکو را بپذیرد.

حکمت حاجی اف دستیار رئیس جمهور آذربایجان نیز اظهار داشت که باکو اظهارات پولاد بلبل اوغلو سفیر خود در روسیه در مورد انهدام بالگرد روسی میل ۲۴ در خاک ارمنستان را بیجا می داند.

به گزارش اسپوتنیک حاجی اف گفت: اظهار نظر سفیر جمهوری آذربایجان در فدراسیون روسیه در مورد این موضوع بیجا است. این نوع اتفاقات نمی تواند به روابط آذربایجان و روسیه آسیب برساند.

وی افزود که اظهارات بلبل اوغلو "در مورد وضعیت منطقه قره باغ آذربایجان بدون درک ماهیت مسئله قابل قبول نیست".

دستیار رئیس جمهوری آذربایجان گفت: روسای نمایندگی های دیپلماتیک آذربایجان در خارج از کشور و سایر مقامات باید از اظهارات خودسرانه که با موضع رسمی این کشور و سیاستی که الهام علی اف رئیس جمهور در پیش گرفته، خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
0
خواننده که سفیر نتیجه اش این است هرکس بایددنبال تخصص خودبرود.قابل توجه بعضی ها
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین