کد خبر: ۶۸۳۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

حمایت از افراد مبتلا به ایدز و خانواده‌های آنان ضروری است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: حمایت از افراد مبتلا به ایدز و خانواده‌های آنان در کنار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه، امری الزام‌آور و ضروری است.
حمایت از افراد مبتلا به ایدز و خانواده‌های آنان ضروری است
آفتاب‌‌نیوز :

مریم بیدخام روز جمعه و به مناسبت روز جهانی ایدز با حضور در موسسه همیاران سلامت روان مینودر قزوین اظهار داشت: یکی از وظایف مهم تشکل‌های مردم نهاد در رابطه با این بیماری، آگاه سازی خانواده‌ها، به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته، راههای انتقال و هشدار در خصوص اجتناب از رفتارهای پرخطر است.

وی ادامه داد: روز جهانی مقابله با ایدز فرصت مغتنمی است تا از فعالان اجتماعی این عرصه که برای آشنا کردن عموم شهروندان از خطرات این بیماری مهلک و همچنین حمایت از بیماران و خانواده آنها تلاش می‌کنند، تقدیر به عمل آید.

این مسوول فرهنگی با اشاره به شناسایی ۱۰۸ بیمار مربوط به ایدز از سوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و تحت پوشش ۷۱ بیمار توسط بهزیستی، افزود: اچ آی وی یک بیماری عفونی قابل کنترل است که در صورت تشخیص زودهنگام و دریافت درمان مستمر، فرد مبتلا می‌تواند زندگی سالمی داشته باشد و هرگونه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به خانواده‌ها در این رابطه می‌تواند یکی از وظایف مهم تشکل‌های مردم نهاد باشد.

وی به اقدامات صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در راستای حمایت از این بیماران اشاره و خاطرنشان کرد: همزمان با خدمات مناسب ارایه شده از سوی این دانشگاه، تشکل‌های مردم نهاد نیز همپای دستگاه‌های دولتی و حتی پیشروتر از آنها اقدامات موثری تاکنون در این زمینه انجام داده‌اند.

بیدخام، ارایه خدمات همه جانبه به بیماران و خانواده‌های آنان، مددکاری، حمایت‌های روانی و اقتصادی از جمله توزیع سبدهای معیشتی، اشتغالزایی ، جلسات آموزشی به بیماران و خانواده‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله نحوه برخورد صحیح با این بیماران را از مهمترین خدمات انجام شده به مبتلایان و خانواده‌هایشان در استان برشمرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه ایدز تاکنون جان میلیون‌ها انسان را گرفته و همه ساله آمار قابل توجهی به این ویروس آلوده می‌شوند و تاکنون نیز هیچ درمان قطعی برای آن پیدا نشده، گفت: روز جهانی ایدز از این جنبه اهمیت دارد که به تمام شهروندان یادآوری شود که ایدز از بین نرفته و هنوز هم نیاز به آگاهی، مبارزه و اجتناب از رفتارهای پرخطر در رابطه با این بیماری وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین