کد خبر: ۶۸۴۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳

بمب به جامانده از جنگ جهانی در آلمان خنثی شد

یک بمب نیم تنی به جامانده از جنگ جهانی دوم که حین عملیات حفاری در شهر فرانکفورت آلمان کشف شده‌بود، با موفقیت خنثی‌شد.
بمب به جامانده از جنگ جهانی در آلمان خنثی شد
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه های آلمانی روز یکشنبه از کشف یک بمب متعلق به جنگ جهانی دوم در شهر فرانکفورت گفتند. این بمب در حین کار ساخت و ساز در منطقه گالوس پیدا شد. پس از آن با حضور تیم خنثی سازی بمب در محل، بسیاری از ساکنان مجبور شدند روز یکشنبه خود را در یک سالن نمایشگاه بگذرانند.

خبرگزاری د. پ. آ. نوشت: این بمب ۵۰۰ کیلوگرمی که باقی مانده بمباران های متفقین در این منطقه بود پس از چندین ساعت تلاش تیم ویژه آتش نشانی سازی خنثی شد. پیش از این اعلام شده بود که منطقه خطرناک گالوس قبلاً کاملاً پاکسازی شده است. در حین عملیات خنثی سازی حدود ۱۳۰۰۰ نفر مجبور به ترک خانه های خود در نزدیکی این محل شدند.

در این منطقه شمار زیادی خانه افراد سالخورده، خط لوله گرمایش منطقه ای، هاب ها و پستهای اینترنتی و همچنین تاسیسات مرکزی وجود داشت. با توجه به مقدار مواد منفجره و طراحی بمب که از نوع انگلیسی بود، شعاع تخلیه نسبتاً گسترده ای مورد نیاز بود.

بر اساس این گزارش، برای ساکنان که قادر به اقامت در کنار دوستان یا اقوام خود نبودند، یک مرکز مراقبت در سالن نمایشگاه ایجاد شد. از آنجا که این مساله بسیاری از مردم منطقه را تحت تأثیر قرار می دهد، تخلیه منطقه خطر کمی بیشتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی شده بود به طول انجامید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین