کد خبر: ۶۸۴۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵

عامل ریزش امروز شاخص بورس چه بود؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در بازار امروز پتانسیل فروش و عرضه وجود داشت اما موضوعی که باعث شد بازار معاملات خود را با نوسان و روند منفی آغاز کند، شایعه‌ای بود که در فضای مجازی دست به دست شد.
عامل ریزش امروز شاخص بورس چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

«نوید قدوسی» امروز (دوشنبه) به روند نزولی شاخص بورس در بازار امروز اشاره کرد و افزود: بازار امروز در پی معاملات عادی خود، ناگهان از اواسط جلسه معاملاتی به بعد تحت تاثیر برخی از شایعات مطرح شده قرار گرفت و وارد روند نزولی شد.

وی اظهار داشت: البته در بازار امروز پتانسیل فروش و عرضه وجود داشت اما دست به دست شدن شایعه‌ای در فضای مجازی موجب شد بازار با نوسان و روند منفی معاملات خود را آغاز کند.

قدوسی ادامه‌داد: خطر جدی بازار را تهدید نمی‌کرد که بتواند زمینه‌ساز افت بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس در بازار امروز شود، در روزهای اخیر کم و بیش شاهد فشار عرضه در بازار بودیم اما امروز میزان عرضه ناگهان با شتاب زیادی همراه شد که بازار را وارد فاز نزولی کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه روند بازار اکنون منطقی و معاملات آن به حالت معقولی رسیده است، گفت: صف‌های خرید و فروش که به‌شدت روند معاملات را تحت تاثیر خود قرار می‌دادند در بازار کمتر شده و بازار روند متعادل‌تری به خود گرفته است.

وی خاطرنشان‌کرد: در وضعیت کنونی ارزش معاملات و وضعیت نقدینگی بازار مناسب بوده و فرآیند دست به دست شدن سهام در ارقام بالا انجام می‌شود.

قدوسی، به عواملی که باعث بازگشت روند صعودی به شاخص بورس شد اشاره کرد و افزود: علاوه بر اصلاح مناسب در اکثر نمادها و رسیدن قیمت‌ها به سطوح جذاب، برخی از حواشی مانند افزایش نرخ بهره بانکی مطرح شده بود که بعد از منتفی شدن آن اطمینان نسبی در این بازار ایجاد شد و توانست تاثیر مثبت خود را بر روی بازار سرمایه بگذارد.

وی اظهار داشت: همچنین رکود حاکم در بازارهای موازی و بی‌تحرکی در این بازارها موجب شد تا نگاه سهام‌داران به بورس تغییر کند و دوباره سرمایه‌های در اختیار خود را به سمت این بازار سوق دهند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: وجود معضلاتی در وضعیت کسب‌و کار موجب شد تا افرادی که به دنبال کسب سود در کشور هستند در کوتاه‌مدت به سمت سرمایه‌گذاری در بورس رفته و بازار سهام را به عنوان بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

وی، در پیش‌بینی خود از روند معاملات بورس گفت: وضعیت کشور به گونه‌ای نیست که بتوان پیش‌بینی بلندمدت از این بازار ارائه داد، اما اکنون بازار در وضعیتی قرار دارد که توانسته اعتماد دوباره سهامداران را به این بورس جلب کند.

قدوسی گفت: انتخابات آمریکا به عنوان موضوع بسیار مهمی در کشور تلقی می‌شد که توانست به‌شدت بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد، اما با پایان یافتن آن نقدینگی به سمت بازار سرمایه رفت و تحرکاتی در این بازار ایجاد شد.

وی، با پیش‌بینی روند معاملات بورس در بازار سه‌شنبه، گفت: باید منتظر ماند و تا پایان شب دید که چه خبرهایی از شایعات مطرح شده منتشر می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با انتشار تکذیبیه شایعات، می‌توان امیدوار بود که بازار به روند صعودی خود بازگردد و ضمن کاهش میزان فروش در بازار شاهد سبزپوشی دوباره شاخص بورس باشیم.

قدوسی خاطرنشان‌کرد: حجم بالای خرید و حمایت‌های انجام شده از بازار از سوی بازارگردان‌ها و حقوقی‌ها می‌تواند در روند صعودی بازار تاثیرگذار باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین