کد خبر: ۶۸۴۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

کاندید انتخابات ریاست جمهوری سفیر بایدن در چین می‌شود

رسانه آمریکایی خبر داد، جو بایدن در حال بررسی تعیین «پیت بوته‌جج» رقیب دموکرات خود در کارزار مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان سفیر آمریکا در چین است.
کاندید انتخابات ریاست جمهوری سفیر بایدن در چین می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که تحرکات دولت انتقالی جو بایدن و کامالا هریس برای انتخاب گزینه‌های دولت آینده آمریکا ادامه دارد، یک رسانه از احتمال تعیین پیت بوته‌جج شهردار سابق «ساوت بند» در ایالت ایندیانا به عنوان سفیر واشنگتن در پکن خبر داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از پایگاه آمریکایی «آکسیوس» گزارش داد، «جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب (آمریکا) در حال بررسی تعیین پیت بوته‌جج شهردار سابق ساوت بند در ایالت ایندیانا به یک منصب عالی رتبه سفارتی است و احتمالا به دنبال انتخاب او به عنوان سفیر آمریکا در چین است».

این رسانه آمریکایی خبر خود را به نقل از منابع مطلع منتشر کرده است.

بوته‌جج که سابقه حضور به عنوان نظامی در جنگ افغانستان را دارد، یکی از نامزدهای دموکرات رقیب جو بایدن در کارزار مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری سال جاری بود و بعد از کناره‌گیری به نفع بایدن، در مبارزات انتخاباتی او علیه ترامپ در کنار نامزد دموکرات‌ها قرار داشت.

بنا بر گزارش آکسیوس، بوته‌جج یکی از نامزدهای دولت انتقالی بایدن برای منصب نمایندگی آمریکا در سازمان ملل بود اما بایدن ضمن مخالفت با این منصب، خواهان تعیین او به عنوان سفیر واشنگتن در پکن است.

خبرگزاری رویترز برای تایید یا تکذیب خبر آکسیوس به دفتر جو بایدن رجوع کرد اما این دفتر پاسخی در این اره ارائه نداد.

طبق گزارش آکسیوس، «بسیاری در حزب دموکرات معتقد هستند که احتمال بازگشت بوته‌جج به عنوان نامزد ریاست جمهوری در آینده وجود دارد و تعیین او به عنوان سفیر در پکن، به چین فرصتی برای شناخت بهتر یک رئیس‌جمهور احتمالی در آینده را خواهد داد».

این رسانه آمریکایی البته خبر داد، نام بوته‌جج برای برخی مناصب مهم دولتی در داخل این کشور هم دیده می‌شود.

این نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بعد از کناره گیری به نفع بایدن، در مبارزات انتخاباتی او علیه ترامپ نقش پر رنگی ایفا کرد.

بوته‌جج که اهل ایالت ایندیانا است، همچنین در مناظره کامالا هریس معاون بایدن با «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا به هریس کمک کرد و اطلاعاتش درباره عملکرد پنس به عنوان فرماندار سابق ایندیانا را در اختیار او قرار داده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین