کد خبر: ۶۸۴۶۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
تبلیغات

درب شیشه‌ای اتوماتیک کشویی چه عملکردی دارد؟

درب شیشه‌ای معمولا در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها کاربرد زیادی دارد و به همین خاطر مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و میتوان گفت هیچ فضایی را اشغال نمیکند به همین دلیل برای باز شدن هم به حداقل فضا نیاز دارد و فضای مغازه یا فروشگاه و هر مکانی که از درب شیشه‌ای اتوماتیک استفاده شده میتوان از فضا نهایت استفاده را کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

درب اتوماتیک اسلایدینگ از جمله متداول‌ترین درب‌های اتوماتیک محسوب می‌شود که همچنین در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است و علاوه بر کارایی، قیمت بسیار مناسبی هم برخوردار است.

اکثر فضا‌ها و ورودی‌های ساختمان برای اینکه رفت و آمد راحت انجام شود این مدل درب اتوماتیک بسیار کاربردی و مناسب است.

درب شیشه‌ای اتوماتیک کشویی چه عملکردی دارد؟

درب شیشه‌ای اتوماتیک کشویی به صورت ریلی باز و بسته می‌شوند و با استفاده از موتور الکتریکی و سنسور چشمی به راحتی فرد را تشخیص داده و لت‌های درب شروع به باز شدن می‌کنند.  درب شیشه‌ای اتوماتیک کشویی در زیبایی ساختمان تاثیر زیادی دارد، چون اولین نمای چشمگیر ساختمان میباشد.

درب شیشه‌ای معمولا در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها کاربرد زیادی دارد و به همین خاطر مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و میتوان گفت هیچ فضایی را اشغال نمیکند به همین دلیل برای باز شدن هم به حداقل فضا نیاز دارد و فضای مغازه یا فروشگاه و هر مکانی که از درب شیشه‌ای اتوماتیک استفاده شده میتوان از فضا نهایت استفاده را کرد.

قیمت درب شیشه‌ای اتوماتیک اسلایدینگ بسیار مناسب است!

قیمت درب شیشه‌ای اتوماتیک کشویی به عوامل متفاوتی بستگی دارد از قبیل اینکه درب شیشه‌ای کشویی اتوماتیک یا دستی باشد، چون باعث می‌شود که یک سری قطعات اضافه و کم شود بنابراین روی قیمت تاثیر دارد.

درب اتوماتیک شیشه‌ای یکی از بروز‌ترین و زیباترین ابزار به کار رفته در ساختمان سازی است که زیبایی خاصی را در نمای ساختمان و هر مکانی که از درب شیشه‌ای اتوماتیک استفاده شده ایجاد می‌کند و همچنین بسیار ایمن و مطمئن میباشد و دارای تنوع بسیار زیادی است.

انواع مختلف درب شیشه‌ای اتوماتیک کشویی از نظر ساختاری

درب شیشه‌ای کشویی از نظر ساختاری شامل موارد زیر می‌شود:

۱) ۴ لت: در این حالت ساختار درب به این شکل است که دو لت به صورت متحرک است و ۲ لت دیگر به صورت ثابت قرار گرفته است.

۲) ۲ لت: در این حالت هر دو لت برعکس نوع قبلی متحرک هستند و به سمت چپ و راست باز و بسته می‌شوند.

۳) حالت دوم ۲ لت: این نوع از درب شیشه‌ای اینگونه است که یک لت از آن ثابت و یک لت دیگر آن به صورت متحرک است که برای درب ورودی‌هایی که عرض کمی دارند بسیار مناسب خواهد بود.

۴) ۳ لت: در این نوع از درب شیشه‌ای شما می‌توانید یک لت را ثابت نگه داشته و دو لت آن را متحرک نمایید یا اینکه دو لت را ثابت و یک لت را متحرک در نظر بگیرید بستگی به سلیقه و البته میزان عرض درب، میزان تردد روزانه دارد.

۵) تک لت: در این حالت فقط یک لت وجود دارد که متحرک است و اینکه باید به میزان اندازه‌ی عرض لت در کنار درب فضای کافی وجود داشته باشد تا درب به راحتی بتواند جابجا شود.

درب شیشه‌ای اتوماتیک کشویی چه عملکردی دارد؟

درب برقی چه خصوصیاتی دارد؟

در ساختمان‌ها و مکان‌های اداری-تجاری درب ورودی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه وقتی مشتری می‌خواهد وارد ساختمان شود باید بسیار آسان و بدون مشکلی این کار را انجام دهد؛ بنابراین درب برقی می‌تواند به عنوان بهترین گزینه برای ورودی ساختمان‌ها باشد چراکه به راحتی افراد می‌توانند به میزان بسیار زیادی روزانه تردد کنند بدون اینکه سختی را تحمل کنند.

چه اجزایی در ساخت درب شیشه‌ای اتوماتیک نقش دارند!

صرف نظر از نوع درب شیشه‌ای اتوماتیک از هر مدلی که باشد دارای ۳ جزء اصلی است که شامل:

۱) اپراتور، ۲) فریم، ۳) شیشه

اپراتور مجموعه‌ای از قطعات الکترونیکی و مکانیکی است که قطعات الکترونیکی شامل:

۱) موتور

۲) سنسور چشمی

۳) کنترل باکس

قطعات مکانیکی هم از:

۱) تسمه

۲) ریل و کاور

۳) هرزگرد

۴) هنگر

۵) پلاستیک پارت

تشکیل شده است. تمام قطعات بالا باعث می‌شوند که شما یک درب اتوماتیک با کارایی بسیار عالی داشته باشید، ولی یک نکته را همیشه به خاطر داشته باشید؛ شرکتی را انتخاب کنید که بتواند قطعات با کیفیتی را برای ساخت درب شیشه‌ای مورد نظر شما در نظر بگیرند چراکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

محاسبه قیمت درب اتوماتیک شیشه‌ای

در تعیین قیمت درب اتوماتیک شیشه‌ای عوامل متعددی دخالت دارند که شامل موارد زیر می‌شود:

۱) اپراتوری که برای درب شیشه‌ای اتوماتیک مورد نظر شما استفاده می‌شود دارای برند‌های مختلفی است که در تعیین قیمت درب شیشه‌ای بسیار مهم است.

۲) فریمی هم که برای درب برقی استفاده می‌شود و اندازه‌ی آن از جمله عوامل دیگری است که بر قیمت محصول تاثیرگذار است.

۳) ابعاد و میزان شیشه‌ای که به اشکال مختلف عادی یا منحنی مورد استفاده قرار می‌گیرد هم می‌تواند قیمت درب را تعیین کند.

۴) هرچقدر ابعاد درب اتوماتیک تغییر پیدا کند میزان قدرت موتور هم باید به همان میزان افزایش پیدا کند که در هزینه آن تاثیر دارد.

۵) ایجاد طرح و لوگو بر روی درب شیشه‌ای که می‌تواند لوگوی تجاری یا یک شعار تبلیغاتی باشد.

۶) رنگ‌های متنوع شیشه‌ی درب اتوماتیک نصب شده می‌تواند تاثیری در قیمت داشته باشد.

راهنمای خرید درب اتوماتیک:

محل نصب را حتما در نظر داشته باشید:

از راهنمایی‌های اولیه درباره‌ی خرید درب اتوماتیک باید بدانید این است که حتما محل نصب آن را مشخص کنید تا بتوان به راحتی نوع درب را انتخاب کرد. اصولاً درب شیشه‌ای که برای بیمارستان نصب می‌شود با دربی که برای هتل‌ها و فروشگاه‌ها نصب می‌شود کاملاً متفاوت است و هر کدام کارایی مختص به خود را دارند و اپراتور آن‌ها کلاً فرق دارد.

افرادی که روزانه در ساختمان شما تردد می‌کنند در خرید موثرند:

همچنین از موارد بعدی که می‌تواند بسیار اهمیت ویژه‌ای در خرید درب اتوماتیک داشته باشد این است که باید شرایط و ویژگی افرادی که از ساختمان شما خارج یا داخل می‌شوند را در نظر بگیرید.

مثلا در فروشگاه‌ها افراد مختلفی در تمام رِنج‌های سنی وارد و خارج می‌شوند بنابراین باید درب اتوماتیک را طوری در نظر بگیرید که نوع آن با شرایط یکسان باشد.

میزان تردد روزانه:

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به شما در خرید درب برقی کمک بسیاری کند این است که میزان تردد روزانه‌ای که در طول روز انجام می‌شود را در نظر بگیرید تا بتوانید دربی را انتخاب کنید که هیچ محدودیتی در زمینه‌ی تردد نداشته باشد.
سرعت باز و بسته شدنش باز باشد، امنیتش بالا باشد و اینکه بتوانید با نصب سنسور‌های امنیتی به راحتی امنیت را در ساختمانتان فراهم کنید.

صرفه جویی در انرژی را حتما در نظر بگیرید:

بیشتر افراد متقاضی درب اتوماتیک برایشان مهم است که اتلاف انرژی را در تمام فواصل سال به حداقل برسانند و اینکه محیط داخل ساختمان به دمای مناسبی برسد تا هیچگونه اتلاف انرژی صورت نگیرد.

به عنوان مثال فروشگاه‌های پروتئینی و فروشگاه‌های لبنیاتی که باید فضای داخل مغازه را خنک نگه دارند تا محصولات داخل فاسد نشود در فصل تابستان برایشان کار بسیار سختی است چراکه باعث می‌شود گرمای بیرون با تردد مشتریان در طول روز به داخل مغازه وارد شود بنابراین برای برقراری تعادل باید از سیستم سرمایشی با درجه‌ی بسیار بالایی استفاده کنند تا بتوانند داخل مغازه را خنک نگه دارند.

درب اتوماتیک اینجا می‌تواند خودی نشان دهد و دمای داخل فروشگاه را با همان میزان دما نگه دارد و اجازه‌ی ورود گرما به داخل را نخواهد داد.

برقراری زیبایی و هارمونی با ظاهر ساختمان:

برای انتخاب رنگ و طرح مناسب برای درب شیشه‌ای اتوماتیک حتما ظاهر ساختمان را در نظرتان داشته باشید تا بتوانید یک نوع مناسب انتخاب کنید. معمولاً برای هتل‌ها و ساختمان‌ها تجاری، فروشگاه‌ها خیلی مهم است که ظاهر ورودی ساختمان بسیار جذاب باشد پس یک رنگ و طرحی را انتخاب کنید که هارمونی لازم را برقرار کند.

درب شیشه‌ای اتوماتیک کشویی چه عملکردی دارد؟

انواع قفل درب اتوماتیک شیشه‌ای را بشناسید!

از انواع قفل درب برقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اولین قفلی که برای درب اتوماتیک شیشه‌ای مهم است و از اهمیت بالایی برخوردار است این است که قفل موتور حتما داشته باشد که این مدل قفل به قفل گیربکسی یا inter lock معروف است که عملکرد این نوع قفل این گونه است که:
وقتی از موتور درب اتوماتیک که گیربکس دار است استفاده می‌کنیم وقتی از ریموت یا پنل فرمان صادر می‌شود که عملکرد سنسور تشخیص حرکت که بالا درب قرار گرفته است متوقف شود آن موقع دیگر با نیروی دستی یا هر ضربه‌ای درب به هیچ وجه باز نمی‌شود همین امر موجب برقراری امنیت بسیار بالایی برای اماکن مختلف از جمله بانک‌ها، صرافی‌ها و .. خواهد شد.

قفل برقی درب اتوماتیک:

این مدل قفل درب شیشه‌ای به قفل ریموتی یا out lock معروف است که به طور قطعه‌ای جداگانه در صورت سفارش مشتری ارائه داده می‌شود.

قفل برقی را می‌توان امن‌ترین قفل دانست که درب‌های اتوماتیک که از قابلیت موتور متحرک برخوردار هستند و نیاز به امنیت بسیار بالایی دارند، با استفاده از این قفل به راحتی می‌توان امنیت را افزایش دهند.

عملکرد قفل برقی بدین گونه است که:

به عنوان یک قطعه جداگانه در اپراتور درب اتوماتیک نصب خواهد شد و حرکت غلطک لت‌های متحرک درب شیشه‌ای را قفل می‌کند و اجازه‌ی باز شدن درب را نمی‌دهد.

آخرین قفل، قفل دستی:

این نوع قفل بیشتر برای درب‌هایی که اتوماتیک نیستند هم استفاده می‌شود و عملکردش مثل قفل‌های معمولی است که شما بعد از بستن درب اتوماتیک با استفاده از کلید درب را قفل کرده و بعد از قفل کردن دیگر نمی‌توان درب اتوماتیک را باز و بسته کرد.

برای راه اندازی مجدد درب شیشه‌ای هم اول باید با کلید درب را باز کرده و سپس درب را در حالت باز قرار دهید تا تردد صورت گیرد.

به چه دلیل باید از درب اتوماتیک شیشه‌ای استفاده کنیم؟

دلیل استفاده از این درب‌ها و درب‌های مشابه درب شیشه‌ای اتوماتیک این است که این درب‌ها از هدر رفتن سرما و گرما در فصول مختلف جلوگیری میکند و در ضمن نصب درب شیشه‌ای اتوماتیک جلوه‌ی قشنگی به محیط میدهد و در هرجایی متناسب با آن مکان مدل‌های خاصی دارد که باعث زیبایی منحصر به فردی میشود.

در قدیم از درب‌های لولایی و چوبی استفاده میکردند که با گذشت زمان بیشتر تبدیل به درب‌های لولایی شیشه‌ای شد و با افزایش خواسته‌ی مردم سبک جدیدی وارد بازار شد، زیرا میخواستند در زمان شلوغی در جهت رفت و آمد پاسخگو باشد.

به مرور زمان به دلیل استفاده زیاد از این درب‌ها باعث شد درب‌های لولایی به سرعت خراب و فرسوده شوند به خاطر همین موضوع درب اتوماتیک شیشه‌ای روانه‌ی بازار شد و خیلی خوب توانست نظر مشتریان را جلب کند.

از مهمترین مدار فرمان‌های درب شیشه‌ای

از مهمترین مدار فرمان‌های درب شیشه‌ای بروز دنیا میتوان به برند‌های:

HOLUX آلمان، TIUNY چین، CAME ایتالیا و... اشاره کرد.

مراحل نصب درب اتوماتیک

•وصل کردن ابزار‌های مکانیکی و الکترونیکی سیستم درب شیشه‌ای اتوماتیک

•کامل کردن برق کشی درب اتوماتیک

•تنظیم سوئیچ‌های مسیر حرکت درب

•آزمایش مرحله‌های باز و بسته شدن درب

•تنظیم میکرو پروسسور برای کارکرد درست

نحوه کارکرد درب اتوماتیک شیشه‌ای

نحوه‌ی کارکرد درب اتوماتیک شیشه‌ای بدین گونه است که برق شهرداری وارد دستگاه شده و از برق ۲۴ ولت تغذیه می‎کند.

اگر سنسور حضور کسی را حس کند به موتور اعلام حرکت می‎کند.

هنگر‌ها لت‌های شیشه‌ای که بر روی درب شیشه‌ای هستند را نگهداری میکند در نهایت به صورت کشویی به حرکت در می‌آیند و درب شیشه باز می‌شود.

راجع به درب اتوماتیک شیشه‌ای تاشو یا لولایی می‌دانید؟

این مدل از درب شیشه‌ای اتوماتیک معمولا در جا‌هایی استفاده میشود که امکان نصب درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک به بخاطر عرض فضای موردنظر وجود نداشته باشد.

طراحی این نوع درب به شکلی است که تقریبا برای همه‌ی فضا‌ها قابل استفاده باشد و این درب‌ها قابلیت باز شدن از داخل و خارج را دارند.

میتوان از این درب با باز کردن یک لنگه در یا هر دو لنگه استفاده نمود، ولی این درب‌ها برای مکان‌های پر رفت و آمد و شلوغ مناسب نمی‌باشد برای فضا‌های جداکننده و یا کم رفت و آمد مثل اتاق عمل، اتاق سِرور‌ها، راه پله‌های اضطراری و. بسیار مناسب است.

حالت‌های مختلف درب شیشه‌ای اتوماتیک

•باز

•حالت نیمه باز

•حالت تمام قفل

•حالت اتوماتیک یا عادی

خصوصیات درب اتوماتیک را بدانید:

*قابل نصب در کم عرض‌ترین درب‌ها

*سرعت زیاد در باز و بسته شدن درب

*مناسب برای فضا‌های کم

*مصرف کمتر نسبت به درب لولایی اتوماتیک معمولی

*استفاده در مکان‌هایی برای امنیت بالا

ویژگی‌های درب شیشه‌ای لولایی

•برای فضا‌های کوچک با عرض کم

•راحت بودن رفت و آمد

•بدون صدا، سریع

•قابل تنظیم سرعت باز و بسته شدن برای رفت و آمد

درب شیشه‌ای اتوماتیک در تمیز نگه داشتن ساختمان موثر است؟

درب شیشه‌ای اتوماتیک برای فضا‌هایی که تمیزی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است مثل آزمایشگاه‌ها، ساختمان‌های مهندسی زیستی، بیمارستان‌ها و .. باید از وجود گرد و غبار زدوده شوند و هیچ کثیفی در ساختمان دیده نشود.

همچنین کنترل دمای داخل ساختمان، جداسازی محیط داخلی از محیط خارجی هم مهم است اینجاست که وجود درب اتوماتیک شیشه‌ای از هر چیزی ضروری‌تر است.

درب اتوماتیک وجودش در اینگونه ساختمان‌ها و محیط‌ها به این دلیل اهمیت دارد که می‌تواند به راحتی دمای داخل را متعادل نگه دارد و به راحتی میتوان محیط داخل را با خارج جدا کرد.

درب شیشه‌ای باید به نوعی باشد که از انتقال هوا جلوگیری کند!

باید به نوعی بسته شوند و یک هوای داخل به هیچ وجه به داخل ساختمان نفوذ نکند و باعث می‌شود که هوای مطلوب داخل فضا هدر نشود.

این درب‌ها باید سرعت بالایی در باز و بسته شدن داشته باشند تا دمای هوا را تنظیم کنند و ورود مواردی مانند: ریزگرد‌ها و رطوبت را به داخل ساختمان کاهش می‌دهند.

به چه صورت می‌توانیم درب شیشه‌ای اتوماتیک را تهیه کنیم؟

برای خرید و تهیه مدل‌های مختلف درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک میتوانید با شرکت السا در تماس باشید و مشاوره لازم را دریافت کنید و بهترین خرید را انجام دهید.

شرکت السا در زمینه تولید محصولات درب شیشه‌ای اتوماتیک، درب شیشه‌ای اتوماتیک کشویی و در زمینه‌ی ارائه خدمات پس از فروش و نصب درب اتوماتیک، کرکره برقی، درب برقی، درب اتوماتیک پارکینگ و... فعالیت می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین