کد خبر: ۶۸۵۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴

چگونه می توانیم حامی فرزندان یتیم شویم؟

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد با اشاره به حمایت این نهاد از ۱۴۱ هزار فرزند یتیم نیازمند در سراسر کشور گفت: ۱۰ هزار نفر از ایتام و فرزندان محسنین، نیازمند حمایت مادی و معنوی مردم نیکوکار هستند.
چگونه می توانیم حامی فرزندان یتیم شویم؟
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا عسگریان با تشریح اهداف اجرای طرح «ایران مهربان» افزود: با اجرای این طرح، تعداد حامیان ایتام تا سال آینده به ۱.۵ میلیون نفر خواهد رسید که در صورت تحقق این امر، سال آینده هیچ فرزند یتیمی بدون حامی نخواهد ماند.

وی با اشاره به دستور معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی برای مشارکت در طرح ایران مهربان، ادامه داد: در استانداری‌های سراسر کشور دبیرخانه‌ای شکل گرفته تا تمام سازمان‌های دولتی بتوانند به این طرح بپیوندند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۴۱ هزار فرزند یتیم در کشور تحت حمایت کمیته امداد هستند، اضافه کرد: چهار هزار فرزند یتیم فاقد حامی هستند که در طرح ایران مهربان همه این فرزندان دارای حامی مادی و معنوی می‌شوند.

وی تعداد فرزندان محسنین تحت حمایت امداد را بیش از ۱۸۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد نیز حدود ۶ هزار نفر بدون حامی هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر متوسط پرداخت هر حامی در کشور نزدیک به ۴۰ تومان در هر ماه است، بیان کرد: با اجرای طرح ایران مهربان، میزان سرانه پرداختی به ایتام ماهانه به ۷۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

عسگریان با اشاره به اینکه سال گذشته مردم و خیران رقمی بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان به ایتام و فرزندان محسنین کمک کردند، گفت: این رقم امسال از مرز ۱۱۰۰ میلیارد تومان عبور خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، عسگریان با اشاره به اینکه هموطنان می‌توانند با ورود به سایت emdad.ekram.ir در این طرح مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: مردم نیک‌اندیش در این سایت، در بخش «فرزندان من» وارد شده و هر مبلغی را که می‌توانند برای مشارکت و کمک به فرزندان یتیم واریز کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین