کد خبر: ۶۸۵۳۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴

حمله سایبری به بیش از ۴۰ شرکت اسرائیل

رسانه‌های صهیونیستی یکشنبه شب اعلام کردند که بیش از ۴۰ شرکت اسرائیلی از جمله شرکت‌ لجستیکی و مرسولات اسرائیل هدف حمله سایبری قرار گرفته است.
حمله سایبری به بیش از ۴۰ شرکت اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های فلسطینی به نقل از شبکه رسمی "کان" رژیم صهیونیستی گزارش دادند که هکرها باج افزاری به نام "Pay۲Key" را به شرکت "هابانا لابس" وابسته به شرکت "اینتل" اسرائیل که در زمینه توسعه برنامه‌های هوش مصنوعاتی تخصص دارد، ارسال کردند.

کان اعلام کرد: صحبت در مورد یک مجموع حملاتی است که از سروری استفاده می‌کنند که امکان ارتباط از راه دور و مدیریت دستگاه‌های کامپیوتر برای نفوذ در سیستم‌های شرکت‌ها را به آنها می‌دهد.

این شبکه گزارش داد: هکرها در شبکه توئیتر، اطلاعات اولیه از شرکت "هابانا لابس" را منتشر کردند که حاوی نمودار جریان اطلاعات و کدهای سیستم‌هایی بوده که شرکت آن را توسعه می‌دهد، اطلاعاتی که بیانگر توان این هکرها برای رسیدن به سری‌ترین کتابخانه‌های این شرکت است.

از سوی دیگر، "جاکی آلتیل" پژوهشگر امنیت اطلاعات به شبکه کان گفت: پس از اطلاع از اطلاعاتی که هکرها در شبکه دارک وب منتشر کردند، می‌توان پرونده‌هایی که حاوی اطلاعات داخلی در ساختار مؤسسه و کپی‌هایی از پرونده‌های سیستم بود، مشاهده کرد که شامل جزییات در مورد فناوری در خصوص ساختار شبکه "شرکت هابانا لابس" بوده است.

براساس گزارش کان، این حمله به شرکت هابانا لابس در چارچوب حملاتی صورت می‌گیرد که ۴۰ شرکت را شامل می‌شود که همگی مشتریان شرکت نرم افزاری "عمیتال" هستند، از جمله این شرکت‌ها، شرکت خدمات لجستیکی و مرسولات اسرائیل به نام "اوریان" است که در این باره اعلام کرد که از این حملات سایبری آسیب دیده و گزارشی را در این باره به بورس رژیم صهیونیستی ارائه کرده است.

در میان این شرکت‌ها، دستکم نام سه شرکت نیز به چشم می‌خورد که واکسن کرونا را به اسرائیل منتقل کرده‌اند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در این زمینه نوشت که مشخص نیست که حملات سایبری از سوی چه کشوری بوده است یا این که این عملیات توسط هکرهای معمولی صورت گرفته است.

ششم دسامبر سال جاری نیز تیم هکری به نام "بلاک شادو" اقدام به فروش اطلاعات شخصی از بیمه‌شدگان شرکت بیمه "شیربیت" رژیم صهیونیستی کرده بودند.

سازمان پخش رژیم صهیونیستی "مکان" نیز امروز یکشنبه گزارش داد که روند فروش اطلاعات شخصی بیمه‌شدگان توسط این تیم هکری پس از آن انجام می‌شود که شرکت "شیربیت" حاضر نشد که حدود ۴ میلیون دلار به آنها باج بدهد.

باج افزارها از تمام شرکت‌های مذکور خواسته‌اند که بین ۷ تا ۹ بیت کوین پرداخت کنند که قیمت تقریبی آنان بین ۳۷۵-۴۷۵ هزار شکل (۱۱۳-۱۴۴ هزار دلار) است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین