کد خبر: ۶۸۶۲۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

مبلغ نجومی که ترامپ به بهانه تقلب در انتخابات از هوادارانش گرفته است!

دونالد ترامپ ماه آینده در حالی به عنوان یک شهروند عادی از کاخ سفید خارج می‌شود که انبوهی پول نقد از مبارزات انتخاباتی و کمپین حزبی پس از انتخابات با ادعای تقلب در آن، جمع‌آوری کرده که تاکنون برای هیچ رئیس جمهوری که در پایان راهش بوده، سابقه نداشته است و در خرج کردن آن هم با محدودیت‌ خاصی مواجه نیست.
مبلغ نجومی که ترامپ به بهانه تقلب در انتخابات از هوادارانش گرفته است!
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ که هنوز به شکست انتخاباتی اذعان نکرده است، از روز انتخابات تاکنون به بهانه تقلب و برای مقابله با آن، حداقل ۲۵۰ میلیون دلار از طرفداران جمهوری‌خواهش در سراسر آمریکا جمع‌آوری کرده است.

به گفته منابع مطلع، بیش از ۶۰ میلیون دلار از این مبلغ وارد یک کمیته اقدام سیاسی جدید شده است که ترامپ بعد از خروج از کاخ سفید آن را کنترل خواهد کرد. این مبالغ بسیار بیشتر از آن چیزی است که روسای جمهوری پیشین آمریکا در دست داشتند و قدرت مانور بیشتری را به جاه‌طلبی‌های پسا ریاست جمهوری او می‌دهد.

ترامپ می‌تواند از این پول برای سرکوب جناح‌های شورشی درون حزب جمهوریخواه استفاده کند، یا اعطای امتیاز به وفاداران، تامین هزینه سفرها یا گردهمایی‌ها، جذب نیرو، پرداخت هزینه‌های حقوقی و حتی زمینه‌سازی برای حضور انتخاباتی دوباره در ۲۰۲۴.

این کمک قابل‌توجه، موقعیت ترامپ را به عنوان یک نیروی بی‌رقیب و مهمترین عضو در جمع‌آوری پول در حزب جمهوریخواه، حتی در وضعیت شکست‌خورده او، تقویت کرده است. بزرگترین روز او برای کمک‌های آنلاین در واقع پس از روز انتخابات فرا رسید؛ در ۶ نوامبر تقریبا ۷۵۰ هزار دلار جمع شد.

هنوز مشخص نیست که آیا ترامپ قصد دارد به فعالیت‌های سیاسی خودش ادامه دهد، به کسب و کار بازگردد، فعالیت رسانه‌ای خودش را شروع کند، یا هر سه این موارد.

با این حال یکی از دوستان ترامپ این هفته در گفت‌وگو با دیلی تلگراف گفت: او می‌خواهد اینطور فکر کند که باز خواهد گشت اما من چندان مطمئن نیستم که او به عرصه سیاسی بازگردد.

مبالغی که دونالد ترامپ جمع‌آوری کرده با روسای جمهوری سابق قابل قیاس نیست. روسای جمهوری سابق معمولا به فعالیت‌های انسان دوستانه می‌پرداختند. بیل کلینتون یک موسسه خیریه به همراه همسرش هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا به راه انداخت.

باراک اوباما مدت زمانی را به ترغیب جوانان به رای دادن اختصاص داد و فعالیت‌های سیاسی داشت و به تازگی هم اولین جلد از کتاب خاطراتش را منتشر کرد. با این وجود نشانه کمی وجود دارد که ترامپ مایل باشد از توجه مردم چشم‌پوشی کند و به جانشین خود جو بایدن مهلت دهد تا مسیر جدید سیاست دولت ایالات متحده را بر خلاف آنچه سابقا بوده، تعیین کند.

در همین حال بررسی جدیدی درباره ساختارهای حقوقی برای مصرف این مبالغی که کمپین ترامپ پیش و پس از انتخابات جمع‌آوری کرده، انجام شده است. روزنامه نیویورک تایمز و بیزنس اینسایدر جزئیات جدیدی درباره شرکت "مشاور رسانه‌ای ساخت آمریکا" انجام داده‌اند که از طریق آن صدها میلیون دلار از پول کمپین انتخاباتی هزینه شده است.

براساس گزارش این دو رسانه، «لارا ترامپ» عروس رئیس جمهوری آمریکا و جان پنس، پسر معاون ترامپ در هیات مدیره آن قرار دارند. این در حالیست که سخنگوی ترامپ در این رابطه گفت: لارا ترامپ و جان پنس در اکتبر ۲۰۱۹ از هیات مدیره این شرکت استعفا دادند تا صرفا روی فعالیت‌های کمپین خودشان متمرکز شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین