کد خبر: ۶۸۶۲۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

پرسپولیس همین حالا هم قهرمان است

کاربرد این گزارش تا پیش از سوت آغاز بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا است؛ آن را بخوانید و با خیال راحت به تماشای فینال بنشینید.
پرسپولیس همین حالا هم قهرمان است
آفتاب‌‌نیوز :

چیزی تا آغاز بازی اولسان هیوندای کره جنوبی و پرسپولیس باقی نمانده است. هیجان به اوج خودش رسیده و استرس به حالتی عادی تبدیل شده است. خیلی‌ها مثل یحیی دیشب خوابشان نبرد و خیلی‌های دیگر اشتهایشان کور شده است. این طبیعت فوتبال است و هواداران پرسپولیس نه اولین‌ها هستند و نه آخرین‌ها.

در این گزارش قصد داریم کمی استرستان را کاهش دهیم. شاید با خواندن این چند خط که احتمالا کم و بیش با آن آشنا هستید بتواند در ساعات باقیمانده چیزی میل کنید و گذرِ کند عقربه‌های ساعت را بهتر تحمل کنید.

فشار شدید روی اولسان برای فرار از هت تریک

هم در لیگ و هم در جام حذفی کره جنوبی تا آستانه قهرمانی پیش رفتند و به گام پایانی رسیدند ولی نتوانستند به آن دست پیدا کنند. در لیگ با ۵۷ امتیاز و سه امتیاز فاصله نسبت به جونبوک موتورز دوم شدند و در فینال جام حذفی نیز با نتیجه ۲ بر یک به همین تیم باختند و دستشان از رسیدن به جام کوتاه ماند. حالا اما آنها اصلا دوست ندارند سومین جامِ این فصل را هم از دست بدهند. به همین خاطر فشار زیادی را حس می‌کنند. یک دومی دیگر یعنی هت‌تریک در نایب قهرمانی. یعنی تیمی که تا یک قدمی فتح موفقیت می‌رود و بعد دست خالی برمی‌گردد.

پرسپولیس همین حالا هم قهرمان است

اگر پرسولیس قهرمان نشود به یحیی گل محمدی و شاگردانش خرده می‌گیرید؟ به طور قطع اکثریت پاسخ‌ها منفی خواهد بود. چه کسی فکر می‌کرد پرسپولیس بعد از کوچ چند ستاره اصلی‌اش و با حضور کلی بازیکن جدید که خیلی‌ها به آنها اعتماد نداشتند بتواند از سد رقبای قدرتمند غرب آسیایی بگذرد و تا فینال پیش بیاید؟ حالا همان تیم دوباره چند مهره اصلی دیگر خود را ندارد و یک نفر دیگر جدا شده است. پرسپولیس همین که توانسته بعد از ۲ سال بار دیگر به فینال برسد یک شاهکار بزرگ را انجام داده و قهرمانی، می‌تواند حکم خامه روی کیک را داشته باشد. با این حساب فشاری که یحیی و شاگردانش حس می‌کنند به مراتب کمتر از حریف کره‌ای است.

ضعف گلر تیم کره‌ای

همانقدر که حامد لک خوش درخشیده و مطمئن و بدون اشتباه بوده، در سوی مقابل گلر کره‌ای حالا اصلا اوضاع به سامانی ندارد. جو سو هوک تا به حال ۶ بار دروازه‌اش باز شده و تقریبا روی نیمی از این گل‌ها مقصر بوده است. او شوتگیر نیست و در گرفتن یک ضرب توپ ها مشکل اساسی دارد. این مساله می‌تواند اعتماد به نفس شاگردان یحیی را چند برابر کند.

خستگی و سن زیاد

میانگین سنی تیم اولسان نزدیک به ۳۰ سال است. آنها چندین بازیکن مسن دارند و بازیکنان خارجی‌شان نیز حداقل ۲۹ و حداکثر ۳۳ سال دارند. آنها هر سه روز یک بار بازی کردند و ۶ روز پیش هم در نیمه‌نهایی بازی‌شان ۱۲۰ دقیقه‌ای شد. اگر دقت کرده باشید در نیمه‌دوم اوقات اضافه، اولسانی‌ها از لحاظ بدنی کم آورده بودند و چند فرصت عالی نصیب ویسل کوبه ژاپن شد. در سوی مقابل پرسپولیس حدود ۱۹ روز است که بازی نداشته و از لحاظ بدنی بازیکنان در شرایط بسیار آرمانی قرار دارند و همین می تواند بهترین اتفاق برای یحیی باشد. کشیده شدن بازی به وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی، اولسان را تحلیل خواهد داد.

پرسپولیس، بهترین دفاع جام

اگر اولسان بهترین خط حمله این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را در اختیار دارد، پرسپولیس هم با پنج کلین شیت و ۶ گل خورده بهترین خط دفاع را از آن خود کرده است. سرخپوشان تهرانی در قطر فقط ۲ گل خوردند که هر ۲ از روی نقطه پنالتی بود. در جریان بازی نه بغداد بونجاح، نه عبدالرزاق حمدالله، نه سانتی کازورلا، نه پیتی مارتینز، نه معز علی، نه ادمیلسون جونیور و نه.... نتوانستند از سد مدافعان و حامد لک بگذرند. چرا این اتفاق برای جونیور نگرائو، بیورن یانسن و یون بیت گارام تکرار نشود؟ قطعا این اتفاق شدنی است.

شاید بازخوانی همین دلایل بتواند کمی آرامش نسبی در دل هواداران پرسپولیس و فوتبالدوستان ایرانی ایجاد کند. با خیال راحت به استقبال فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ می‌رویم. به امید قهرمانی نماینده شایسته فوتبال کشورمان؛ پرسپولیس.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین