کد خبر: ۶۸۶۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵

گزارش سنای آمریکا: عملکرد نامناسب بوئینگ در دریافت مجوز هواپیماهای 737

سنای آمریکا طی گزارشی اعلام کرد که شرکت بوئینگ در مدیریت تست‌های پرواز مدیریت دریافت مجوز دوباره برای بوئینگ‌های 737 مکس عملکرد خوبی نداشته است.
گزارش سنای آمریکا: عملکرد نامناسب بوئینگ در دریافت مجوز هواپیماهای 737
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، یک گزارش بلندبالا کنگره آمریکا که شب گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که شرکت بوئینگ در مدیریت پروازهای آزمایشی برای دریافت دوباره مجوز پروازهای آنها عملکرد خوبی نداشته است.

گزارش کمیته بازرگانی سنا مدعی شده که پروازهای آزمایشی مربوط به سیستم ایمنی هواپیماهای 737 مکس که اتفاقا در سقوط دو مورد از این نوع هواپیماها دخیل بوده، با پروتکل‌ها در تضاد بوده است.

این کمیته می‌گوید: سازمان هوانوردی فدرال آمریکا و مقامات بوئینگ نتایج این تست‌ها را از پیش تعیین کرده بودند تا تأکید کنند که در سقوط این نوع هواپیماها که در اواخر سال 2018 و اوایل سال 2019 رخ داد، عکس العمل خلبانان و خطای انسانی دلیل سقوط بوده است.

کمیته بازرگانی کنگره مدعی شده آن گونه که به نظر می‌رسد، سازمان هوانوردی فدرال و شرکت بوئینگ تلاش کرده‌اند، تا اطلاعات مهمی که مربوط به سقوط هواپیماهای 737 مکس بوده‌اند را پنهان کنند.

بسیاری از گزارشات و بررسی‌ها حاکی از آن است که شرکت بوئینگ در تشخیص واکنش خلبانان به هر یک از هشدارها در کابینه خلبان غلط عمل کرده است.

سازمان هوانوردی فدرال آمریکا می‌گوید که مطمئن است که اشکال در موضوعات مرتبط با ایمنی هواپیماهای 737 مکس یکی از دلایل سقوط دو فروند از آنها در اتیوپی و اندونزی بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین