کد خبر: ۷۱۰۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
پایان فصل تلخ رئال؛

اتلتیکومادرید با گل سوارز قهرمان لالیگا شد

تیم فوتبال اتلتیکومادرید قهرمان لیگ فوتبال باشگاه‌های اسپانیا شد و به سلطه چند سال اخیر رئال‌مادرید و بارسلونا پایان داد.
اتلتیکومادرید با گل سوارز قهرمان لالیگا شد
آفتاب‌‌نیوز :

هفت دیدار از هفته سی و هشتم و پایانی لیگ باشگاه‌های اسپانیا، شنبه شب برگزار شد و تیم صدرنشین اتلتیکومادرید به میهمانی وایادولید رفت که برای بقا در لالیگا نیاز مبرمی به کسب برتری داشت. در نهایت سرخ‌پوست‌های مادرید با کسب برتری در این دیدار، عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

هرچند اتلتیکو سعی داشت بازی را تهاجمی آغاز کند اما این وایادولید بود که در دقیقه ۱۸ و در ضد حمله‌ای تماشایی توسط «پلانو» به گل رسید. در ادامه نیمه نخست اتلتیکو با عملکردی ضعیف نتوانست موقعیتی برای جبران ایجاد کند اما در نیمه دوم شرایط تغییر کرد.

در دقیقه ۵۷ «آنخل کورئا» آرژانتینی با ضربه زمینی از پشت محوطه جریمه کار را به تساوی کشاند.

در دقیقه ۶۷ اشتباه وحشتناک مدافعان میزبان موجب شد تا «لوئیس سوارز» صاحب توپ شده و این مهاجم اروگوئه‌ای به‌راحتی گل دوم سرخ‌پوست‌ها را ثبت کرد.

در دقایق باقی مانده، بازیکنان اتلتیکو به خوبی روند بازی را کنترل کرده و به برتری دو بر یک دست یافتند.

تیم تحت هدایت «دیگو سیمئونه» که در ۲۵ هفته فصل جاری لالیگا صدرنشین بود در نهایت توانست با ۸۶ امتیاز، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

در ورزشگاه «آلفرود دی‌استفانو» رئال‌مادرید رده دومی که در انتظار لغزش اتلتیکو بود از ویارئال پذیرایی کرد و شکست را در دقایق پایانی با برتری به اتمام رساند البته این برتری سودی نداشت.

ویارئال که در این فصل عملکرد خوبی داشته و چهارشنبه باید در فینال لیگ اروپا به مصاف منچستریونایتد برود، در دیدار امشب نیز باانگیره بود و گل نخست بازی را در دقیقه ۲۰ با ضربه «یرمی پینو» به دست آورد.

در دقیقه ۵۵ «کریم بنزما» با ضربه سر تماشایی دروازه ویارئال را باز کرد اما با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی این گل به دلیل آفساید بودن مردود اعلام شد.

حمات همه جانبه رئال در دقیقه ۸۸ جواب داد و بنزما گل تساوی را درون دروازه میهمان جای داد.

در دقیقه ۹۲ نیز «لوکا مودریچ» با ضربه‌ای مهارنشدنی دومین گل کهکشانی‌ها را به ارمغان آورد تا رئال دو بر یک پیروز شده اما این برتری سودی برای آنها نداشت.

رئال با هدایت «زین‌الدین زیدان» فصل را با ۸۴ امتیاز و نایب قهرمانی به اتمام رساند.

این در حالی است که رئال در لیگ قهرمانان، جام حذفی و سوپر جام نیز موفقیتی نداشت تا فصل ناکامی در کارنامه این تیم پرافتخار ثبت شود.

همچنین بارسلونا با تک گل ایبار به برتری یک بر صفر رسید تا فصل را با ۷۹ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه سوم به اتمام برساند.

در نهایت، اتلتیکو، رئال مادرید، بارسلونا و سه‌ویا با قرار گرفتن در رتبه‌های اول تا چهارم لالیگا به لیگ قهرمانان اروپا رسیدند.

سوسیداد و بتیس به مرحله گروهی لیگ اروپا رسیدند و ویارئال هم باید در پلی‌آف لیگ اروپا به میدان برود. ایبار، وایادولید و اوئسکا نیز سقوط کردند.

نتایج دیدارها بدین شرح است

ایبار صفر - بارسلونا یک

سلتاویگو دو - بتیس سه

الچه دو - بیلبائو صفر

اوساسونا صفر - سوسیداد یک

رئال‌مادرید دو - ویارئال یک

وایادولید یک - اتلتیکومادرید دو

اوئسکا صفر - والنسیا صفر

۲ دیدار باقی مانده نیز، فردا (شنبه) برگزار می‌شود و طی آن گرانادا با ختافه و همچنین سه‌ویا با آلاوس مصاف می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین