کد خبر: ۷۱۲۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

انتقاد تند احمد خاتمی از منتقدان شورای نگهبان

عضو فقهای شورای نگهبان با انتقاد از گروهی جمهوری اسلامی و شورای نگهبان را زیر سؤال می‌برند، گفت: افرادی که می‌گویند نباید ۱۲ نفر در شورای نگهبان برای مردم تصمیم بگیرند در واقع دارند قانون را زیر سؤال می‌برند.
انتقاد تند احمد خاتمی از منتقدان شورای نگهبان
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سید احمد خاتمی ظهر امروز در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در مصلی رشت با تسلیت ایام رحلت امام راحل(ره) اظهار کرد: با گذشت بیش از ۳۰ از زمان رحلت امام راحل(ره) تمامی مردم ولایتمدار جمهوری اسلامی و دیگر ملت‌های مسلمان به عزاداری پرداخته و یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب را گرامی می‌دارند.

وی با اشاره به مهم‌‌ترین ویژگی پیامبران و انبیا الهی گفت: گفتمان سازی یکی از مهم‌ترین ویژگی پیامبران و انبیا بوده به‌طوری‌که این گفتمان سازی به عمق فکر و جان می‌رود.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم توجه اجرای عدالت در جامعه اسلامی بیان کرد: گفتمان انبیا گفتمان عدالت است و هنر بزرگ امام راحل(ره) گفتمان سازی انبیا بود و در طول ۱۰ سال مدیریتش در جامعه، گفتمانی را برای جهان آفرید که در سراسر عالم گیتی سرلوحه قرارگرفته است.

خاتمی با اشاره به ویژگی‌های گفتمان امام راحل(ره) افزود: ورود دین به صحنه زندگی، ورود دین به سیاست، مردم‌سالاری دینی، گفتمان استکبارستیزی، گفتمان عزت، از جمله مهم‌ترین گفتمان‌های امام راحل(ره) بوده است.

وی هدف از صدور انقلاب را یعنی افزایش مفهوم مقاومت و ایستادگی دانست و تصریح کرد: در فلسطین انتفاضه سنگ به انتفاضه موشکی تبدیل‌شده و برای نخستین بار رژیم صهیونیستی درخواست آتش‌بس کرد و این یعنی صدور انقلاب در کشورهای همسایه، و به‌زودی رژیم صهیونیستی این غده سرطانی از صفحه روزگار محو خواهد شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جریان سکولار در مقابل گفتمان امام راحل(ره) قرار دارد، افزود: جریان جدایی سیاستی از دین(سکولار) در مقابل جریان امام خمینی(ره) قرار دارد که بسیار خطرناک بوده و از غرب صادرشده است.

خاتمی با اشاره به اینکه در آغاز قیام امام خمینی(ره) دو تفکر در جهان بین‌الملل حکومت داشتند، بیان کرد: جریان لیبرال دموکراسی غرب و سوسیال دموکراسی شرق در جهان حکومت می‌کرد ولی امام راحل(ره) مردم‌سالاری دینی را در جامعه رواج داد و این یعنی مردم خود سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

وی انتخابات ریاست جمهوری را یک جشن سیاسی در تاریخ ایران دانست و بیان کرد: طاغوت حکومت را ارث پدری خود می‌دانستند ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم با حضور در پای صندوق رأی رئیس‌جمهور خود را تعیین می‌کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان با انتقاد از گروهی جمهوری اسلامی و شورای نگهبان را زیر سؤال می‌برند، تصریح کرد: عده‌ای مردم را فقط حزب و باند خود می‌دانند و اگر حزب آنان تائید شد جمهوریت را قبول داشته و در غیر این صورت جمهوریت را زیر سؤال می‌برند که جای بسیار تأسف دارد.

خاتمی با بیان اینکه شورای نگهبان طبق قانون اساسی وظیفه دارد صلاحیت افراد را بررسی و احراز کند گفت: شورای نگهبان صلاحیت افراد برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را رد یا تائید نمی‌کند لذا فقط احراز آنان را بررسی می‌کند، چه‌بسا افرادی که صلاحیت آنان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری احراز نشده در مابقی سمت‌ها به موفقیت برسد.

وی با گله‌مندی از حملات واردشده به شورای نگهبان پس از اعلام اسامی افراد تائید صلاحیت شده بیان کرد: افرادی که می‌گویند نباید ۱۲ نفر در شورای نگهبان برای مردم تصمیم بگیرند در واقع دارند قانون را زیر سؤال می‌برند زیرا شورای نگهبان به وظایف قانونی خود عمل کرده است.

عضو فقهای شورای نگهبان یکی برنامه استکبار در انتخابات ریاست جمهوری ایران را حضور کمرنگ مردم دانست و تصریح کرد: خط استکبار این است انتخابات در جمهوری اسلامی کمرنگ برگزار شود، لذا افرادی که مهندسی انتخابات توسط شورای نگهبان را مطرح می‌کنند باید در دنیا و آخرت پاسخگو سخنان خود باشند.

خاتمی با تأکید بر حفظ استحکام و عظمت ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای افزود: مردم ایران روی ذلت را به خود نخواهد دید زیرا همواره در برابر استکبار ایستادگی کرده است، لذا خواهش دارم برخی از سیاسیون حل مشکلات کشور را منوط به توافق با آمریکا ندانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین