کد خبر: ۷۱۲۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷
دستورالعمل پرداخت دیه برای خسارت‌دیدگان این حوادث آمده است

همتی: رئیس‌جمهور شوم، جزئیات حوادث آبان‌ماه را شفاف‌سازی می‌کنم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اگر مسئولیت اجرایی داشته باشم جزئیات حوادث آبان ماه را شفاف‌سازی می‌کنم همین الان هم پیگیر جبران هستم و دستورالعمل پرداخت دیه آن آمده است و هر اقدامی که لازم باشد در خصوص این عزیزان پیگیری خواهم کرد.
همتی: رئیس‌جمهور شوم، جزئیات حوادث آبان‌ماه را شفاف‌سازی می‌کنم
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی در کلاب هاوس درباره اینکه ما ابرچالش‌هایی داریم، گفت: بله ما ابرچالش داریم. نمی‌توانیم ابرچالش‌ها را زیر خاک کنیم که دیده نشود باید این مشکلات حل شود نظام که نمی‌تواند این ابرچالش‌ها را فراموش کند من عرض کردم ریل گذاری اقتصاد با مشکل مواجه است. من آمده‌ام که این مشکلات اقتصادی را حل کنم اگر قرار باشد من بیایم و این مشکلات ادامه پیدا کند، دیگر با دولت‌های قبل چه تفاوتی دارد. برای صندوق‌های بازنشستگی اعمال مدیریت غلط بوده و وقتی مدیران به دلیل رفتارهای سیاسی انتخاب می‌شوند، همین می‌شود که الان می‌بینیم و این‌ها به شرکت‌های زیاده تبدیل می‌شوند، مسائل این صندوق‌های بازنشستگی بسیار مفصل است و نمی‌توانم در این فرصت توضیح دهم من برای همه این‌ها برنامه دارم. البته در بانک مرکزی هم برنامه داشتم. به خاطر انتظارات تورمی سرمایه‌گذاری در بخش تولید نمی‌رود این‌ها مسائل و مشکلات داخلی است.

وی درباره نهادهای موازی گفت: نهادهای غیر دولتی در خیلی از کشرورهای دیگر وجود دارد مشکل ما تصیمیمات غلط است و من قدرت دارم که همه این کار را انجام دهم. اگر بازدارندگی هم باشد باید در خدمت توسعه باشد کشور ما کشور محدود نیست ما کشور عظیم با نیروهای فکری مختلف هستیم. دولتی که من می‌گویم باید هماهنگ کننده باشد دولتی که بخواهد در تقابل با دیگر بخش‌ها باشد، کار پیش نمی‌رود توسعه امکان‌پذیر است و همه این توسعه را قبول دارند. بنابراین من هیچ نگرانی ندارم و فکر می‌کنم این قدرت تعامل را دارم که اگر ناهماهنگی هم باشد با هماهنگی در خدمت توسعه به کار گیرم.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره عدم انتشار فیلم تبلیغاتی‌اش در صدا و سیما گفت: من هنوز رییس‌جمهور نشده‌ام که بخواهم تعامل کنم. وقتی رییس‌جمهور شدم قاطع تصمیم می‌گیرم و تعامل این است که با قدرت صحبت می‌کنیم با صحبت و ارتباط متقابل بدون اینکه تقابل بیهوده ایجاد کنیم که مردم را ناامید کنیم، مسائل را حل می‌کنیم.

همتی با اشاره به خاطره‌ای از حضرت امام (ره) خاطرنشان کرد: من با صدا و سیما تعاملات بسیار خوبی داشتم. علت اینکه بعد از ۴۰ سال مدیریت الان در صحنه هستم به دلیل تعاملم است. ادامه دادن من به مفهوم سازش نبوده و با تعامل کارهای اساسی کرده‌ام و از علمم برای تعامل استفاده کرده‌ام.

وی در پاسخ به این سوال که رقیب اصلی شما کدام نامزد هستند و معاون اول شما چه کسی خواهد بود، گفت: رقیب اصلی من ۵ نفر هستند و می‌دانم تخریب‌های وحشتناکی ایجاد کرده‌اند اما رقیب اصلی من قهر مردم است و اگر مردم رای ندهند من اصلا رقیبی ندارم. رییس‌جمهور که شدم معاون اول را معرفی می‌کنم.

همتی همچنین درباره شاخص تی اف آر گفت: طبیعی است که رشد جمعیت باید از این که هست بالاتر برود اما مسئله اساسی در باروری امید به آینده است. برنامه من توسعه اقتصادی است.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت انتخاب شدن تلاشی برای انتشار آمار و افرادی که در حوادث آبان جان خود را از دست داده‌اند می‌کنید، گفت: اگر مسئولیت اجرایی داشته باشم شفاف‌سازی می‌کنم و میزان آن را اعلام می‌کنم همین الان هم پیگیر جبران هستم و دستورالعمل پرداخت دیه آن آمده است و هر اقدامی که لازم باشد در خصوص این عزیزان پیگیری خواهم کرد. نباید اینگونه اشتباهات را داشته باشیم اگر اشتباه هم کردیم باید همدردی کنیم و الان هم به عنوان یک کاندیدای ریاست‌جمهوری همدردی با خانواده‌های این عزیزان را اعلام می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین