کد خبر: ۷۱۲۴۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
پیش‌بینی قیمت دلار تا انتخابات

احتمال دلار ۱۸ هزار تومانی قوت گرفت؟

آخرین قیمت دلار تا پایان روز پنج‌شنبه به ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. البته در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه نرخ دلار از ۲۴ هزار تومان هم عبور کرده بود، اما ظاهرا بازارساز اجازه عبور از مرز ۲۴ هزار تومان را برای طولانی مدت نداد.
احتمال دلار ۱۸ هزار تومانی قوت گرفت؟
آفتاب‌‌نیوز :

حسین اسدی‌نیا، فعال بازار‌های مالی می‌گوید: در یک ماه آینده که ما پیش از توافق هسته‌ای قرار داریم، احتمالا نرخ‌ها در محدوده ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان در نوسان باشد.

او تاکید دارد که با توجه به اخباری که از منابع مختلف در دست است، احتمالا توافق انجام می‌شود و حتی احتمال دارد که در یکی دو ماه آینده به توافق دست یافت و شانس توافق را می‌توان در حال حاضر ۷۰ درصد دانست.

به اعتقاد اسدی‎نیا افرادی که در آمریکا با منابع دیپلماتیک آمریکا در ارتباط هستند معتقدند که احتمال توافق در تیرماه وجود دارد. با انجام توافق و احیای برجام نیز قیمت دلار می‌تواند موقتا به زیر ۲۰ هزار تومان بیاید و حتی به ۱۸، ۱۹ هزار تومان هم برسد. اما همانطور که گفتم «موقتا». شخصا فکر می‌کنم در خوشبینانه‌ترین حالت دلار فقط برای ۶ ماه بتواند زیر ۲۰ هزار تومان بماند.

او درباره قیمت دلار در طولانی مدت می‌گوید: معمولا در دولت‌های اول تمام دولت‌ها قیمت دلار با ثبات بوده، بنابراین من شخصا اعتقاد دارم که دلار در نرخ ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان در دوره اول دولت جدید ادامه پیدا کند.

ضمنا این فعال بازار با رد پیش‌بینی‌های ۲۸ تا ۳۰ هزار تومانی برای دلار در ماه‌های آینده، عنوان می‌کند که نرخ حقیقی دلار با توجه به قیاس تورمی ما حدود ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان است و رشد نقدینگی با سرعت بر نرخ دلار اثرگذار نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
kmp
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
2
1
آفتاب
لطفا به اطلاع دولت محترم هم برسانيد
مردم ماهها زجر و فشار نكشيده اند كه بعد از رفع تحريمها به دلار هجده هزار توماني راضي شوند!
خوب ميدانيد يك عده سايتهاي زنجيره اي معلوم الحال با كارشناسان معلوم الحال و مصاحبه هاي ساختگي و به صورت متحدالشكل قصد اقناع افكار عمومي به دلار 18000 توماني را دارند كه معلوم است از جايي خاص مثل كاسبان و محتكران تحريمي سرچشمه ميگيرند كه راضي به كاهش نرخ ارز نيستند چونكه محتكر اجناس ميلياردي و انبار كننده حقوق ملت ضعيف هرگز نميتواند به كاهش نرخ ارز و ضرر از احتكار راضي شود بنابراين يك مبلغ جزئي و ناچيز كنار گذاشته و با اجاره صفحات خبري قصد القاي برخي مطالب غلط به افكار عمومي را دارد
جالب است همه كارشناسان ... هم دقيقاً روي عدد 18000تومن تمركز دارند و اين مطلب كه معلوم نيست ريشه اصلي اش از كجاست به صورت متحدالشكل از چندين منابع خبري و اينستاگرامي و همزمان با احتمال رفع تحريمها به صورت گسترده و دقيقاً هماهنگ و همزمان منتشر مي شود!
لطفا صداي چندين محتكر ظالم و بي وجدان كه خون و نفس و قوت قلب مردم مظلوم را در شيشه كرده اند نباشيم و اجازه بدهيد ان شاءالله دولت در صورت رفع تحريمها نرخ برابري ارز يا قيمت دلار را حتي تا زير 5000 تومان كاهش دهد مردم شديدا در فشارند و سخت رنج ميكشند.
بقول شاعر: پر پروانه شكستن چه نشان هنر است ميتواني بشكن شاپرك و شاهين را
ميدانيد اين اخبار منابع مشخص دارد از انتشار اخباري كه بر عليه مردم است خودداري كنيد
اجرتان با خالق عالم و ناظر حق جهان والسلام و تشكر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
0
0
توخودت اصل دروغی بااین حرفهاملت رای نخواهندداد چون هوشیارترشدن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین