کد خبر: ۷۱۲۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

تهیه فهرستی از فرماندهان الحشد الشعبی در سفارت آمریکا در بغداد برای ترور یا دستگیری

یک نماینده پارلمان عراق از اقدام سفارت آمریکا در بغداد مبنی بر تهیه فهرستی از اسامی فرماندهان الحشد الشعبی و مقاومت برای هدف قرار دادن، خبر داد.
تهیه فهرستی از فرماندهان الحشد الشعبی در سفارت آمریکا در بغداد برای ترور یا دستگیری
آفتاب‌‌نیوز :

«عبدالامیر تعیبان الدبی» نماینده فراکسیون پارلمانی «الصادقون» عراق از اقدام سفارت آمریکا در بغداد در تهیه یک فهرست از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت برای هدف قرار دادن، خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، وی تصریح کرد: سفارت آمریکا در بغداد یک فهرست از اسامی فرماندهان الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت را تهیه کرده است تا به ضرورت به گونه‌ای مورد هدف قرار گیرند. این هدف‌گیری گاه با پاکسازی و ترور آنها صورت خواهد گرفت و گاه با بازداشت.

این نماینده عراقی افزود: ایالات متحده آمریکا از قدرت الحشد الشعبی که مقابل طرح‌های ویرانگر آن در عراق ایستاده، می‌ترسد. سفارت آمریکا به منبع کلیه مشکلات و بحران‌های عراق تبدیل شده است.

«عباس الزیدی» از اعضای فرماندهی الحشد الشعبی در بغداد نیز پیشتر اعلام کرده بود که برخی طرف‌های داخلی و خارجی علاوه بر اجرای طرح‌های رژیم صهیونیستی در تلاشند تا نقش الحشد الشعبی را تضعف کنند و علیه آن جنگ راه اندازند و حتی مرجعیت دینی را به دلیل صدور فتوای جهاد کفائی هدف قرار دهند.

«سعد الکعبی» تحلیلگر سیاسی عراق نیز با هشدار درباره توطئه سیاسی دولت آمریکا علیه سازمان الحشدالشعبی گفته بود که واشنگتن برای اجرای این توطئه و ایجاد هرج و مرج در داخل عراق تلاش می‌کند.دولت آمریکا به روش‌های مختلف و از طریق بازوهای خود در داخل دولت عراق برای فروپاشی الحشد الشعبی و متشنج کردن فضای داخلی عراق با استفاده از انتشار اخبار ساختگی و کذب تلاش می‌کند.

وی افزودکه استمرار اتهام‌زنی علیه الحشدالشعبی و عدم حمایت دیگر جریان‌های سیاسی از آن، به روند سیاسی آسیب خواهد زد به ویژه اینکه الحشدالشعبی نیرویی است که برای حمایت از کشور جهت رهایی از شر داعش به وجود آمد نه به دلیل تمایلات سیاسی لذا تمامی این توطئه‌های سیاسی علیه الحشد الشعبی به شکست منجر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین