کد خبر: ۷۱۷۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹

عون: انتخابات پارلمانی لبنان در موعد خود در بهار ۲۰۲۲ برگزار می‌شود

رئیس‌جمهوری لبنان در دیدار با رئیس سابق هئیت اتحادیه اروپا که نظارت بر انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۸ را برعهده داشت، گفت: انتخابات پارلمانی در موعد مقرر خود یعنی بهار ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.
عون: انتخابات پارلمانی لبنان در موعد خود در بهار ۲۰۲۲ برگزار می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از النشره، میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در دیدار با خانم الینا والنسیانو، رئیس سابق هیئت اتحادیه اروپا گفت: لبنان از حضور ناظران اروپایی برای پیگیری انتخابات آتی نظیر آنچه در ۲۰۱۸ انجام گرفت، استقبال می‌کند.

او خاطرنشان کرد: کشور گام‌های مناسبی برای برگزاری انتخابات در فضای دموکراتیک و امن با افزایش شفافت و تامین حضور گسترده‌تر مردمی خواهد برداشت.

عون یادآور شد، تلاش‌ها این بار معطوف به آن خواهد شد که از اوضاع اقتصادی و معیشتی سختی که مردم از آن رنج می‌برند سوءاستفاده نشود و بر آزادی عمل رای دهنده و انتخاباتش تاثیر نگذارد؛ مساله‌ای که تقویت نظارت بر تامین مالی کمپین‌های انتخاباتی را می‌طلبد، مضافا اینکه باید اختیارات سازمان نظارت بر انتخابات در دو زمینه نظارت و مجازات تقویت شود.

او اشاره کرد: طبق گزارش کمیته تحت نظارت والنسیانو در سال ۲۰۱۸ انتخابات بسیار خوب برگزار شد و این کمیته بر لزوم تکیه بر اختیارات و تاکید بر اهمیت مشارکت لبنانی‌های مقیم کشورهای دیگر در انتخابات تاکید کرد.

والنسیانو نیز تاکید کرد: اتحادیه اروپا آماده تکرار تجربه نظارت بر انتخابات پارلمانی در سال آینده میلادی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین