کد خبر: ۷۲۲۶۷۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳

فرار اشرف غنی با ۱۶۹ میلیون دلار قبل از سقوط کابل

سفیر افغانستان در تاجیکستان گفته «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور سابق افغانستان قبل از سقوط کابل با کیف‌های محتوی ۱۶۹ میلیون دلار از این کشور گریخته است.
فرار اشرف غنی با ۱۶۹ میلیون دلار قبل از سقوط کابل
آفتاب‌‌نیوز :

همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع در وزارت خارجه امارات گفته اشرف غنی در ابوظبی است و امارات او را بنا به دلایل «بشردوستانه» به این کشور راه داده است.

روز گذشته، کاربران شبکه‌های اجتماعی کارزاری برای دستگیری غنی راه انداخته و با هشتگ‎«#InterpolArrestGhani»‎،‎ ‎ گلایه‌های خودشان را از رئیس‌جمهور سابق افغانستان مطرح کردند.

سفارت افغانستان در تاجیکستان هم از اینترپل خواسته اشرف غنی را دستگیر کند. این سفارتخانه اشرف غنی را به دستبرد زدن به خزانه افغانستان متهم کرده است.

سفارت روسیه در کابل روز دوشنبه گفته بود اشرف غنی با چهار خودرو و یک بالگرد پر از پول نقد از افغانستان گریخته است. یک مقام روسیه گفت: «چهار خودرو پر از پول بوده و آنها تلاش کرده‌اند بخش دیگری از پول‌ها را داخل بالگرد جاسازی کنند ولی همه پول‌ها جا نشده‌اند.»

«صلاح‌الدین ربانی»، رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان، گفته است ‏که فرار تحقیرآمیز و شرم‌آور غنی، به طرز قابل ملاحظه‌ای شبیه فرار ایالات متحده‌ آمریکا از ‏افغانستان است. «دزدکی، در تاریکی شب و خیانت به یک ملت، چیزی است که ما یک هفته پیش ‏در بگرام شاهد آن بودیم. اگر در آن زمان او را با خود برده بودید، بسیار کم‌هزینه بود.»‌

پس از فرار اشرف غنی ابتدا گزارش‌هایی از رفتن او تاجکیستان منتشر شد و بعد از ان گمانه‌زنی‌هایی درباره استقرار وی در عمان مطرح شد. اما ساعاتی قبل‌تر یک رسانه افغان اعلام کرد که رئیس جمهور فراری افغانستان در ابوظبی پایتخت امارات حضور دارد.

اشرف غنی دلیل فرار خود را جلوگیری از ریختن خون مردم بی گناه افغانستان عنوان کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین