کد خبر: ۷۳۰۹۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

فیلم| حمله به حرم امام رضا و لیسیدن ضریح به شیوه‌ای جدید!

عده‌ای در شب شهادت امام رضا (ع) به بهانه زیارت ضریح مطهر امام هشتم، آسیب‌هایی به حرم وارد کردند. این امر درحالی است که جریان زیارت با کمترین محدودیت و همچنین رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در جریان است و زائران با احترام و تکریم خادمان آستان زیارت می‌کنند. در روز‌های اخیر جریان‌هایی با فراخوان‌های مختلف زائران را دعوت به شکستن محدودیت‌ها و حمله به سمت ضریح برای بازگشایی کامل کرده‌اند.
فیلم| حمله به حرم امام رضا و لیسیدن ضریح به شیوه‌ای جدید!
آفتاب‌‌نیوز :

اخیرا در حرم مطهر امام رضا(ع) تعدادی هنجار شکن با عبور از حفاظ های قرار گرفته در اطراف ضریح مطهر، خود را به ضریح امام رئوف رسانده و با هتک حرمت حرم مطهر امام رضا(ع) پروتکل های بهداشتی حرم را زیرپا گذاشتند.

خبرگزاری فارس عاملان این حادثه را "شیعه انگلیسی" دانسته و در ادامه نوشته است: این اقدام باعث شد دقایقی نظم آن صحن والا مقام مختل شود و مدتی درهای ورودی حرم بسته بماند. عدم همراهی مردم با این اقدام سبب شد دوباره آرامش به صحن بازگردد و روال عادی زیارت تداوم یابد.

این سنخ اقدامات در طول ایام شیوع کرونا سابقه داشته و همیشه جریانات انحرافی به دنبال آن بودند بتوانند از این تحرکات تصویری خلاف عقلانیت از مذهب شیعه بازنمایی کنند.

در اوایل شیوع کرونا زمانی که حرم های شریف برای مدتی بسته شد تا شرایط کرونایی تثبیت شود برخی از هنجارشکنان با خشونت خود را به ضریح حرم های شریف رسانده و با حرکت دور از احترام بارگاه های مقدس اقدام به لیسیدن ضریح های مقدس کرده بودند.

در همان ایام عده ای دیگر از حلقه انحرافی شیعه انگلیسی در برابر درب های حرم مطهر حضرت معصومه(س) تجمع کرده و با سوء استفاده از احساسات دینی و عواطف مذهبی مردم، اقدام به نقض قوانین کردند و با برخی رفتارهای خلاف عرف و غیر قانونی درب های ورودی حرم مطهر را تخریب و تلاش کردند وارد حرم مطهر شوند.

شب ۲۶ ام اسفند سال ۱۳۹۸ نیز عده ای در برابر باب الجواد حرم مطهر امام رضا(ع) تجمع و با سردادن شعارهایی اقدام به نقض قوانین و پروتکل های حرم کردند. این جمع با حمله به درب های حرم اقدام به تخریب نمودند و حرمت حرم مطهر را شکستند. پس از این اقدام نیز روشن شد لیدر این جمع برادر مسوول دفتر محمدصادق شیرازی مرجع خود خوانده تقلیدی که از انگلیس شارژ می شود، بوده است.

این جریان که از انگلیس و لندن خط دهی می شود تلاش میکند با غیرعقلانی نشان دادن مذهب شیعه از این مذهب مقدس یک تصویر تند، افراطی و غیرعقلانی به جهان مخابره کند.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب بارها در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی تذکر داده اند خود در اقامه عزای سالارشهیدان به صورت عملی این مسئله را رعایت میکنند. ایشان در این خصوص فرمودند: مجلس امام حسین موجب برکت و رحمت است و ما به این مجالس نیاز داریم. باید هر چه ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ کرده است رعایت شود.

‌آیت‌الله حسین نوری همدانی سال گذشته در آستانه ماه محرم در سخنانی درباره برگزاری مراسمات ایام عزاداری در شرایط کرونا بیان داشت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمود: «ما هرچه داریم از محرم و صفراست»، ما عزاداری را در چارچوب اجرای دستورات مسئولان متدین و متعهد ستاد کرونا اقامه می‌کنیم و رعایت مسائل بهداشتی مثل فاصله‌گذاری و زدن ماسک و غیره با عزاداری قابل جمع است.

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید نیز چندی پیش در خصوص عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایشان در دوران کرونا نظر خود را اعلام داشته و گفته است: به فرموده حضرت امام (ره) «ما هر چه داریم از محرم و صفر داریم» و در عین حال سلامت فرد و جامعه نیز یکی از فرائض است که حفظ آن لازم است. مسئولان سلامت جامعه باید برنامه‌ریزی کنند که عزاداری انجام بگیرد و سلامت جامعه نیز محفوظ بماند. خداوند متعال این بلا را از سر بشریت برطرف فرماید.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در این خصوص اظهار کردند: اگر این امور را رها کنیم اسباب دردسر است، اگر بخواهیم عمل کنیم باید به شکلی باشد که هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و هم از جنبه‌های معنوی و مذهبی غافل نشویم. حضور افرادی که مبتلا به کرونا یا مشکوک به آن هستند در مراسم عزاداری جایز نیست.

آیت الله وحید نیز اعلام کردند: شعائر اهل‌بیت( ع) و خصوصاً اقامه‌ی عزای حضرت سید الشهداء (ع) نباید تعطیل شود، ولیکن با رعایت جهات بهداشتی و آنچه که متخصصین امر توصیه می‌کنند.

آیت الله سیستانی نیز در بخشی از پیام خود در خصوص رعایت مسائل بهداشتی در آداب اقامه عزا اعلام کردند: در مجالس عمومی، باید همه ضوابط بهداشتی با دقت تمام رعایت گردد؛ بدین معنا که فاصله اجتماعی بین حاضران منظور شود و ماسک‌های بهداشتی و دیگر لوازم بازدارنده از گسترش ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

 

در جریان اقدام اخیر در حرم مطهر امام رضا(ع) آنچه مانع تداوم اقدام این هنجار شکنان شد هوشمندی زائران و مردم حاضر در حرم بود. همراهی مردم با تفکر اصیل اسلامی و مراقبت از عدم ترویج این افکار و رفتارها در حرم ائمه اطهار اصلی ترین عامل حفظ حرمت و احترام این سلسه پاک و مطهر خواهد بود و اندیشه ناب اسلامی تنها با حمایت مردم تداوم خواهد یافت. باید هوشمندانه در برابر این هنجارشکنی ها ایستاد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
9
22
شیعه انگلیسی دیگه چه صیغه ایه؟ اینها همان ... هستند که خیلی حاها به نفع حاکمیت کار میکنند. همان طرفداران طب سنتی و ارتجاع هستند که هر گونه مظهر مدرنیته مخالفند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
4
12
وقتی سلایق یک نفر یا گروه ارجح بر قانون میشه باید انتظار این رفتارها رو داشته باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
2
14
برخی اعضاء گروههای فشار همین اعمال موهن را مرتکب می شوند که برخی ...، شیعه را متهم به ارتکاب اعمال وهن آلود، بدعت انگیز و در نهایت خروج از دین اسلام می کنند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
4
12
بمیرم برای غربت و مظلومیت امام رضا (ع)
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین