کد خبر: ۷۳۱۵۷۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
فرماندار:

اسکان اضطراری ۵۸ خانوار زلزله‌زده در کوهرنگ+ حجم خسارات وارده

فرماندار شهرستان کوهرنگ از اسکان اضطراری ۸۵ خانوار زلزله‌زده در این شهرستان بنا بر تشخیص جمعیت هلال‌احمر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: همچنین بین ۳۵۰ خانوار مواد غذایی توزیع شد، باید از هم‌اکنون و قبل از آغاز بارش‌ها شرایط برای اسکان موقت زلزله‌زدگان فراهم شود.
اسکان اضطراری ۵۸ خانوار زلزله‌زده در کوهرنگ+ حجم خسارات وارده
آفتاب‌‌نیوز :

مرتضی زمانپور ۱۹ مهرماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پس از وقوع زلزله در شهرستان کوهرنگ برآورد خسارت‌های وارده به بخش مردمی، زیربنایی و کشاورزی از لحظات اولیه آغاز شد، اظهار کرد: تلاش شد برآورد خسارت‌ها با دقت و حساسیت بالا انجام شود، در آمار برخی از دستگاه‌ها ایراداتی وجود داشت که اصلاح شد.

فرماندار شهرستان از اسکان اضطراری ۸۵ خانوار زلزله‌زده در این شهرستان بنا بر تشخیص جمعیت هلال‌احمر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: همچنین بین ۳۵۰ خانوار مواد غذایی توزیع شد، باید از هم‌اکنون و قبل از آغاز بارش‌ها شرایط برای اسکان موقت زلزله‌زدگان فراهم شود.

وی بیان کرد: در زلزله اخیر شهرستان کوهرنگ به راه‌ها، مدارس، تعدادی مساجد، خانه‌های بهداشت، سالن‌های ورزشی، منابع تامین آب و ادارات دولتی نیز خسارت وارد شده است.

خسارت زلزله به ۴۲ مدرسه در شهرستان کوهرنگ

در ادامه جلسه فرحناز قائدامینی- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه به‌علت وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در شهرستان کوهرنگ به ۴۲ مدرسه خسارت وارد شده است، اظهار کرد: خسارت وارده در برخی از مدارس بالا است و امکان استفاده از این مدارس وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برخی مدارس مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ تا ۸۰ درصد خسارت دیده‌اند، عنوان کرد: به‌علت حجم بالای خسارت امکان تعمیر این مدارس وجود ندارد، گفت: این مدارس باید تخریب و بازسازی شوند.

قائدامینی بیان کرد: حجم خسارت وارده به مدارس در مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، این خسارات پس ارزیابی مکتوب و به ستاد مدیریت بحران و سازمان نوسازی مدارس ارسال شد.

خسارت 197 میلیاردی زلزله به راه‌ها در شهرستان کوهرنگ

حسین مالکی- سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در این جلسهه با بیان اینکه زلزله ۵.۷ ریشتری در شهرستان کوهرنگ به ۲۹۷ کیلومتر از راه‌های شهرستان خسارت وارده کرده است، اظهار کرد: این خسارات به‌علت رانش زمین به‌صورت روسازی و زیرسازی به محورها وارد شده است.

وی افزود: حجم خسارات وارده به ابنیه‌ها، پل‌ها و محورهای مواصلاتی در کوهرنگ حدود ۱۷۹ میلیارد تومان برآورد شده است.

وقوع ۵۱ پس‌لرزه پس از زلزه ۵.۷ ریشتری در شهرستان کوهرنگ

خسرو کیانی- مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خسارت وارده به مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، اظهار کرد: این زلزله با شدت ۵.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که عوامل متعددی بر کاهش میزان خسارات در این منطقه تاثیرگذار بود.

وی عنوان کرد: زلزله کوهرنگ در تاریخ دهم مهرماه پیش‌لرزه نداشت، اما تاکنون ۵۴ پس‌لرزه در این منطقه به‌وقوع پیوسته است که بزرگترین آن‌ها نیز حدود پنج ریشتر بود، صبح امروز نیز زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر این منطقه را لرزاند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین