کد خبر: ۷۳۳۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

روسیه: باید از فاجعه بیشتر در افغانستان جلوگیری شود

سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) با تاکید بر ضرورت اجتناب از یک فاجعه بشری دیگر تاکید کرد، گفتگو با طالبان در مسکو با هدف درک بهتر تحولات در افغانستان و چشم اندازهای آینده در این کشور صورت می‌گیرد.
روسیه: باید از فاجعه بیشتر در افغانستان جلوگیری شود
آفتاب‌‌نیوز :

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: اوضاع در افغانستان برای ما، جهان و منطقه که متحد ماست و در بسیاری از موارد در کنار ما قرار دارد، بسیار مهم است. می‌دانید که مذاکرات با فرمت مسکو امروز در جریان است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: تماس‌های مستقیم با هدف درک بهتر آنچه که در افغانستان اتفاق می‌افتد، سیاست‌های کلیدی، طرح‌های بلند مدت و میان مدت طالبان و تمایلات آنها در حال انجام است.

سخنگوی کرملین ادامه داد: طالبان از سوی دولت روسیه و قدرت‌های جهانی به رسمیت شناخته نمی‌شود. تمامی نشانه‌های فروپاشی اقتصادی و بشری در حال حاضر در افغانستان وجود دارد. تمامی کشورها از جمله آنهایی که در نشست فرمت مسکو حضور دارند به دنبال فرصت‌هایی برای کمک به مردم افغانستان هستند و می‌دانند که چطور باید از یک فاجعه دیگر در این کشور جلوگیری شود.

این مقام ارشد دولت روسیه در ادامه گفت: هیچکس به دنبال فلج کردن کامل یک کشور نیست.

سخنگوی کرملین در ادامه صحبت‌هایش گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در کنفرانس تغییرات جوی سازمان ملل به گلاسگو نمی‌رود و چهارچوب شرکت روسیه در این نشست با سازمان دهندگان آن در حال بررسی است.

وی افزود: طرف روسی در این کنفرانس شرکت خواهد کرد اما با سازمان‌دهندگان آن در تماس است و ما در روزهای آتی نحوه حضور خود را در این کنفرانس اعلام می‌کنیم.

سخنگوی کرملین همچنین درباره دیدار جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با پوتین نیز گفت: این دیدار پیش از پایان سال جاری میلادی قطعا صورت می‌گیرد و ما در این باره اطلاع رسانی خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین