کد خبر: ۷۳۳۴۴۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴

فیلم| کشف گنجینه‌ای در آوگسبورگ آلمان؛ هزاران سکه رومی‌ها از دل خاک بیرون آمد

گنجینه‌ای از سکه‌های رومی در شهر آوگسبورگ در جنوب آلمان کشف شده است. این گنجینه‌ شامل بیش از پنج هزار و پانصد سکه نقره است که حدود ۱۵ کیلوگرم وزن دارد. این مجموعه مهمترین گنجینه رومی است که تا کنون در ایالت بایرن آلمان کشف شده است. اهمیت این گنج در کمک به بازسازی تاریخ این منطقه در آن دوران است.
فیلم| کشف گنجینه‌ای در آوگسبورگ آلمان؛ هزاران سکه رومی‌ها از دل خاک بیرون آمد
آفتاب‌‌نیوز :

شهر آوگسبورگ که گفته می‌شود دومین شهر قدیمی آلمان است در دوران حکومت روم باستان و در دو قرن نخست پس از میلاد یک پایگاه نظامی مهم بوده است. این پایگاه نظامی را پسر امپراطور آگوست پایه‌گذاری کرد.

این سکه‌ها مجموعه‌ای از دینارهای قرن اول و دوم بعد از میلاد را تشکیل می‌دهند. قدیمی‌ترین سکه متعلق به دوران امپراطوری نرون است و حدود دو هزار سال قدمت دارد. ارزش این گنجینه حدود یازده برابر در‌آمد سالیانه یک سرباز آن دوران است و به همین دلیل، باستان‌شناسان بر این باورند که سکه‌ها متعلق به یک گروه تاجر یا سران نظامی بوده است. سکه‌ها هم‌اکنون به مرکز باستان‌شناسی دانشگاه توبینگن منتقل شده‌اند تا تک‌تک بازسازی شوند. پژوهشگران امیدوارند از طریق این سکه‌ها بتوانند به سوالات مهمی درباره حضور رومیان در آلمان در آن دوران پاسخ دهند.

پیش از این باستان‌شناسان با کاوش در این مکان باستانی که در مرکز شهر آوگسبورگ واقع است مجموعه‌ای از سلاح‌ها و ابزارهای مختلف، جواهرات و لوازم خانگی متعلق به آن دوران کشف کرده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین