کد خبر: ۷۳۳۴۶۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲

انتقاد کم‌سابقه ستاره ترکیه‌ایی NBA از چین

وزارت خارجه چین به انتقادهای کم سابقه ستاره ترک تبار بسکتبال سلتیک از چین درباره "تبت" واکنش نشان داد.
انتقاد کم‌سابقه ستاره ترکیه‌ایی NBA از چین
آفتاب‌‌نیوز :

انس کانتر در پیامی خطاب به چین از اهداف خود برای "آزادسازی تبت" سخن گفت و رئیس جمهور چین را "دیکتاتور" خواند. این بسکتبالیست با پوشیدن پیراهنی با عکس دالایی لاما - رهبر برجسته بودیسم تبتی ظاهر شد و گفت که تحت حکومت دولت چین، مردم تبت حقوق و آزادی‌های اساسی ندارند.

به گزارش راشاتودی، کانتر که متنتقد سرسخت اردوغان نیز هست، گفت: آنها مجاز به مطالعه و یادگیری آزادانه زبان و فرهنگ خود نیستند. آنها اجازه دسترسی آزاد به اطلاعات را ندارند. به مردم تبت حتی اجازه عبادت آزادانه داده نمی‌شود. بیش از ۷۰ سال است که راهبان تبتی، راهبه‌ها، روشنفکران، نویسندگان، شاعران، رهبران جامعه، ورزشکاران و بسیاری دیگر بازداشت شده‌اند و به کلاس‌های بازآموزی سیاسی فرستاده شده‌اند.

وی ادامه داد: خیلی‌ها شکنجه و تحت بازجویی های طولانی و حتی اعدام قرار گرفتند آن هم صرفاً به دلیل اعمال آزادی که من و شما برای خود مسلم تلقی می‌کنیم. چین هویت و فرهنگ تبتی را پاک می‌کند.

این صحبت‌ها باعث حذف برنامه‌های مربوط به تیم سلتیک در شبکه‌های ورزشی چین و حتی سایت‌های خبری این کشور و موتورهای جستجو شد.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در واکنش به این موضوع گفت: تبت بخشی از چین است. ما از دوستان بی طرف در سراسر جهان برای تبت استقبال می کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین