کد خبر: ۷۳۴۱۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

ضعف سیستم ایمنی در کودکان منجر به بروز برخی بیماری‌های پوستی خواهد شد

یک متخصص پوست گفت: بیماری‌های پوستی مولوسکوم کانتوژیوزوم ازجمله بیماری‌های پوستی ویروسی است که در اغلب موارد با زگیل اشتباه گرفته می‌شود.
ضعف سیستم ایمنی در کودکان منجر به بروز برخی بیماری‌های پوستی خواهد شد
آفتاب‌‌نیوز :

ابوذرشفیعی متخصص پوست،اظهار کرد: مولوسکوم کانتوژیوزوم بیماری‌های پوستی ویروسی است که شباهت آن با زگیل اغلب سبب اشتباه گرفتن این دو باهم خواهد شد.

اوافزود: مولوسکوم کانتوژیوزوم مانند دیگر بیماری‌های ویروسی مسری بوده و هرچند در کودکان رایج‌تر است، اما در بزرگسالان نیز مشاهده می‌شود.

شفیعی با اشاره به این که روند درمان این بیماری ۱۲ ماه خواهد بود تصریح کرد: در اغلب موارد، مولوسکوم کانتوژیوزوم طی ۱۲ ماه درمان می‌شود، اما مسری بودن آن سبب می‌شود تا برای درمان آن اقدام شود.

این متخصص پوست بیان کرد: علت اصلی ابتلا به این نوع بیماری پوستی ضعف سیستم ایمنی خواهد بود بنابراین یکی از راه‌های درمان آن تقویت سیستم ایمنی است.

او با اشاره به این که برخی از افراد برای درمان از راهکار‌های سنتی و خانگی استفاده می‌کنند گفت: استفاده ازسرکه سیب، سیر، ژل آلوئه ورا، شیره انجیر و روغن درخت چای از جمله راه‌های درمانی خانگی برای رفع مولوسکوم کانتوژیوزوم خواهد بود، اما این درحالی است که معمولا این روش‌ها تاثیر چندانی در بهبود فرد نخواهند داشت.

شفیعی افزود: در کنار تقویت سیستم ایمنی بدن، بهترین روش برای درمان این بیماری پوستی استفاده از دارو‌های است که توسط پزشک تجویز خواهد شد همچنین می‌توان از روش‌های دیگری مانند سرما درمانی، لیزردرمانی و درمان‌های موضعی استفاده کرد.

او تصریح کرد: استفاده از رژیم‌های غذایی سالم، پرهیز از مصرف غذا‌های چرب، انجام ورزش خواب مناسب و کافی، کاهش استرس و جبران کمبود ویتامین d از جمله راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین