کد خبر: ۷۳۴۸۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹

وزیر خارجه عربستان: مذاکرات با ایران پیشرفت چندانی نداشته

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد مذاکرات دوستانه بین ریاض و تهران پیشرفت چشم گیری نداشته است.
وزیر خارجه عربستان: مذاکرات با ایران پیشرفت چندانی نداشته
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش آرتی عربی، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که مذاکرات بین پادشاهی و ایران دوستانه است، اما تاکنون پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از بن فرحان امروز شنبه در مصاحبه ای گفت: مذاکرات با ایران دوستانه است اما پیشرفت چندانی نداشته است.

عربستان سعودی و ایران تایید کردند که در ماه های گذشته ۴ دور مذاکره در بغداد برگزار کردند که به عادی سازی روابط دو قدرت بزرگ از ۶ سال پیش و همچنین بررسی پرونده های منطقه ای مانند یمن و لبنان در آنها پرداخته اند.

وزیر خارجه عربستان پیشتر اعلام کرد که این کشور در ۲۱ سپتامبر اولین دور مذاکرات مستقیم با دولت جدید ایران را به عنوان بخشی از روند مذاکراتی که از اوایل سال جاری برای کاهش تنش بین دو کشور آغاز شده بود، برگزار کرد.

وی گفت: این مذاکرات هنوز در مرحله بررسی است که امیدواریم زمینه را برای رسیدگی به مسائل باقی مانده بین دو طرف فراهم کند و برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران نیز با بیان اینکه مذاکرات در مسیر درستی است، اعلام کرد که ما به نتایج و توافقاتی دست یافته‌ایم، اما همچنان به گفت‌وگوی بیشتری نیاز داریم.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
0
1
خُب مشخصه همه رُ گذاشتن سرِ کار!
فقط دنبال خرید وقت هستن تا به نقطه غیرقابل بازگشت برسن اونوقت با دست خیلی پُر مذاکره کنن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین