کد خبر: ۷۳۵۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳

خبری که بازار ارز و سکه را به هم ریخت!

بازار ارز و طلای ایران که این روز‌ها با اخبار برجام وارد فاز نزولی شده بود امروز ۱۲ آبان ۱۴۰۰ با انتشار خبر مواجهه نیروی دریای سپاه با ناو آمریکایی در دریای عمان مجددا به فاز صعودی تغییر مسیر داد.
خبری که بازار ارز و سکه را به هم ریخت!
آفتاب‌‌نیوز :

قیمت دلار آمریکا روز گذشته ۴۰ تومان کاهش یافت و با ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان بسته شد. این اسکناس آمریکایی در شروع معاملات بازار ارز امروز بر مدار صعود قرار گرفت و با ۴۰ تومان افزایش، ۲۷ هزارو ۵۹۰ تومان نرخ گذاری شد. در ادامه روند بازار امروز با انتشار خبر برخورد سپاه با ناو آمریکایی در آب‌های دریای عمان قیمت دلار بر روی ۲۷ هزار و ۶۳۰ قرار گرفت و در انتهای روز با ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد. البته در کنار این خبر باید به رشد قیمت درهم نیز اشاره کرد. چرا که درهم یکی از عوامل صعود قیمت دلار آمریکا بوده است. رسیدن دلار به مرز ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی، انتظارات جدیدی را برای معامله‌گران ارزی ایجاد کرده است. این اتفاق موجب شد برخی از تحلیل‌گران فنی احتمال عبور اسکناس آمریکایی از مرز ۲۸ هزار تومانی را مطرح کنند. آن‌ها باور دارند حتی دلار ممکن است به سوی ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان برود.

نوسان قیمت درهم بالای مرز حساس

قیمت درهم روز گذشته با کاهش همراه بود و در نهایت با ۷ هزار و ۵۱۵ تومان به کار خود پایان داد که نسبت به روز دوشنبه ۱۵ تومان پایین رفته بود. در ابندای بازار امروز قیمت درهم درهم برروی ۷ هزار و ۵۳۰ تومان قرار گرفت و در انتهای معاملات ارزی امروز با ۷ هزار و ۵۸۰ تومان به کار خود پایان داد. تحلیلگران معتقدند تا زمانی که قیمت درهم بالای ۷ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان کند احتمال افزایش قیمت دلار محتمل است. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل (۳.۶۷۳) عدد ۲۷ هزار و ۸۴۱ تومان به دست می‌آمد که ۴۱ تومان از قیمت دلار بازار بیشتر بود. در نتیجه حباب قیمت دلار با مقیاس درهم در معاملات امروز منفی بود

قیمت سکه و طلا اوج گرفت

در معاملات بازار امروز همزمان با افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز اوج گرفت. این دو فلز گران بها در معاملات روز گذشته ریزش کرده بودند، اما در بازار امروز افزایش را تجربه کردند.

قیمت طلا روز گذشته مسیر نزول را دنبال کرد و با قیمت ۱ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۹۰۰ تومان بسته شد. قیمت طلا در بازار امروز با ۴ هزارو ۱۰۰ تومان افزایش، ۱ میلیون و ۱۷۳ هزار تومان نرخ گذاری شد.

قیمت سکه عصر روز گذشته ۳۵۰۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و در نهایت بر روی ۱۱ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه در شروع معاملات بازار امروز پیشروی کرد و با ۱۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان معامله شد. این فلز گران بها در انتهای روز به ۱۱ میلیون و ۸۶۵ هزار تومان رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین