کد خبر: ۷۳۵۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

جدیدترین آمار جهانی مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگانِ کرونا

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۹ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۶۹۵ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۵۳ هزار و ۸۸۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۶ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۱۸۴ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.
جدیدترین آمار جهانی مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگانِ کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۷.۲ میلیون مبتلا و بیش از ۷۷۴ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۴.۳ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۸ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۰۹ هزار و هند با بیش از ۴۶۰ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۴۷,۲۸۰,۴۴۹ ۷۷۴,۶۷۳
۲ هند ۳۴,۳۴۴,۰۸۷ ۴۶۰,۲۶۸
۳ برزیل ۲۱,۸۶۲,۴۵۸ ۶۰۹,۱۱۲
۴ انگلیس ۹,۲۴۱,۹۱۶ ۱۴۱,۵۸۸
۵ روسیه ۸,۷۱۴,۵۹۵ ۲۴۴,۴۴۷
۶ ترکیه ۸,۱۷۸,۹۰۱ ۷۱,۷۲۴
۷ فرانسه ۷,۱۹۹,۳۳۲ ۱۱۷,۸۷۵
۸ ایران ۵,۹۷۳,۴۵۷ ۱۲۷,۰۵۳
۹ آرژانتین ۵,۲۹۵,۲۶۰ ۱۱۶,۰۸۳
۱۰ اسپانیا ۵,۰۲۵,۶۳۹ ۸۷,۵۰۴

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۴۴ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۹۱۶ بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.

همچنین ایران با مجموع پنج میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۵۷ ابتلا و ۱۲۷ هزار و ۵۳ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در بین ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.

بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۷ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی، مکزیک، لهستان و اوکراین نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین