کد خبر: ۷۳۶۱۷۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

فیلم| مدیرکل محیط زیست لرستان کول‌سواری کرد/ یک خبرنگار بازداشت شد!

چند روز پیش فیلمی از مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان در فضای مجازی منتشر شد که سوار کول فرد دیگری شده و از یک مسیر آبی تقریبا دو متری عبور می‌کند.
فیلم| مدیرکل محیط زیست لرستان کول‌سواری کرد/ یک خبرنگار بازداشت شد!
آفتاب‌‌نیوز :

به‌دنبال شکایت مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان از احسان پارسا فعال محیط زیست، این فعال ظهر روز ۱۵ آبان بازداشت شد.

همسر احسان پارسا با انتشار ویدیویی در فضای مجازی از دستگیری و بازداشت او خبر داد. او دلیل بازداشت را بازنشر یک فیلم در فضای مجازی عنوان کرد. فیلمی مربوط به کول‌سواری مدیر کل محیط زیست لرستان که از چند روز پیش در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

چند روز پیش یک فیلم از مهرداد فتحی بیرانوند مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان در فضای مجازی منتشر شد. در این فیلم این مدیر کل در حالی که سوار کول فرد دیگری شده از یک مسیر آبی تقریبا دو متری عبور می‌کند.

مهرداد فتحی ضمن تایید شکایت از احسان پارسا فعال محیط زیست استان لرستان، می‌گوید که این فیلم متعلق به سال ۱۳۹۵ است و انتشار آن در این بازه زمانی که در ابتدای کار دولت جدید هستیم؛ با هدف تخریب من بوده است.

او با تاکید بر اینکه منتشرکنندگان این فیلم دنبال اهداف خاص بودند، این طور توضیح می‌دهد که در آن سال مچ پایم دررفته و آسیب دیده بود برای همین در حین ماموریت و بازدید از محلی، دامداری به من کمک کرد تا از آن مسیر آبی عبور کنم. از نظر من این یک کمک انسانی است و از نظر اخلاقی هیچ ایرادی ندارد.

مهرداد فتحی ضمن ابراز بی‌اطلاعی از بازداشت احسان پارسا، می‌گوید که شاید ایشان به دلیل موضوع دیگری دستگیر شده و من از بازداشت ایشان بی‌اطلاع هستم. اما اگر به دلیل شکایت من دستگیر شده، حتما قاضی شکایت مرا برحق دیده چون قاضی الکی که حکم بازداشت نمی‌دهد. به هر حال شکایتی از ایشان شده و قاضی دستور بازداشت داده. بازداشت که دست من نیست. احتمالا کارشان غیرقانونی شناخته شده و دستور بازداشت صادر شده است. آقای پارسا باید پاسخ بدهد که گناه من چه بوده که آبروی مرا در کل دنیا برده است؟ اصلا پای من شکسته و یک نفر مرا جابه‌جا کرده. ایشان به چه حقی آبروی من و خانواده‌ام را در کل دنیا می‌برد؟ رسانه‌ها باید از این فعال محیط زیست این سئوالات را بپرسند.

فتحی در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارد شکایتش را از احسان پارسا این فعال محیط زیست پس بگیرد؟ می‌گوید: همان‌طور که این فعال در فضای مجازی آبروی مرا برد، بیاید در همین فضا یک عذرخواهی از من بکند. قاضی هم حتما شکایت ما را وارد دانسته است. اگر بازداشت او به‌دلیل شکایت من بوده، بگوید عذرخواهی می‌کنم، ببخشید، من هم به احترام اصحاب رسانه و افکار عمومی می‌بخشم. یعنی این حق من نیست که در فضای مجازی یک عذرخواهی از من بشود؟

احسان پارسا برای دومین بار به دادگاه احضار شد اما آن‌طور که همسر او می‌گوید نزدیک ساعت یک بعدازظهر طی تماسی تلفنی از بازداشت خود خبر داده بود.

خبر بازداشت این فعال محیط زیست ناراحتی و شگفتی تعدادی از فعالان مدنی و خبرنگاران را در فضای مجازی در پی داشته است. البته اگر مطمئن شویم که این بازداشت تنها به‌دلیل شکایت مدیر کل محیط زیست استان لرستان علیه یک فعال محیط زیست بوده، حتما جای شگفتی بیشتری خواهد داشت چون در دوره جدید قوه قضاییه بارها بر ضرورت دیده‌بانی رسانه‌ها تاکید شده برای همین امید است که مشکل پیش‌آمده برای این فعال محیط زیست موقت بوده و با دخالت مقامات بالاتر قوه قضاییه حداقل موضوع بازداشت به‌سرعت حل و فصل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
0
12
مدل رفتار افراد ی که صاحب پست میشوند در این مملکت همینه سو استفاده از قدرت و لابی جهت پاک کردن صورت مسئله بجای پذیرش اشتباه وعذر خواهی....فقر فزهنگ واخلاق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
0
5
دروغگویی دری است که به تمام بدی ها باز می شود. فقط برای آن دو متر مسیر آبی مچ پایش در رفته بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
0
2
به مدیر کل باید گفت خیلی خیلی...
علی ای همای رحمت
|
France
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
0
4
یکی از راهکارهای مهم در کاهش هزینه دستگاه ها و ادارات دولتی رده کشوری، استفاده از خودروهای دولتی و راننده مختص مقامات و مسئولان کشوری و استانداران و مدیران کل استان از خودروهای دولتی باشد. در بسیاری از کشورهای اروپایی مسولین ارشد کشور با وسایل حمل و نقل عمومی یا شخصی به سر کار میرن ولی در کشور ما برای مدیران رده های پایین ادارات هم ماشین با راننده در اختیار گذاشته شده تا مدیران را از منزل به اداره و بالعکس برساند و مثل زمان طاغوت راننده هنگام سوار شدن و پیاده شدن مدیر حتما باید از خودرو پیاده بشه. دهها هزار خودرو با راننده فقط برای رساندن مدیران هزینه‌های سنگینی به بیت المال کشور وارد می کند. ای کاش دستورالعمل های علوی در ادارات دولتی کشور ، انجام گیرد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
0
4
اینکه چیز جدیدی نیست.

املاک نجومی خیرات میشود!! یاشار سلطانی دستگیر میشود
هواپیمای اکراینی هدف قرار میگیرد، فیلمبردار ان دستگیر میشود
قربانیان کرونا در گورستان قم منجر به دستگیری منتشر کننده فیلم ان میشود
.....

جرائم مهم نیست، نباید فاش بشه!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
0
3
کدوم مدیری سوار نیست ؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین