کد خبر: ۷۳۶۲۴۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴

احتمال انتقال کرونا پس از قرنطینه وجود دارد؟

اصفهان رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: انتقال ویروس کرونا گاهی پس از پایان دوره قرنطینه نیز قطع نشده و احتمال انتقال بیماری از فرد ناقل ویروس وجود دارد بنابراین رعایت فاصله اجتماعی همچنان ضروری است.
احتمال انتقال کرونا پس از قرنطینه وجود دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود دهقانی، امروز(یکشنبه-۱۶ آبان) در نشست خبری، اظهار کرد: یکی از راه‌های اصلی قطع زنجیره انتقال بیماری در تمام عفونت‌های تنفسی که از راه قطرات تنفسی منتقل می‌شود، استفاده از ماسک است.

وی افزود: دوره قرنطینه خانگی بیماران در موارد خفیف تا متوسط، دو هفته پس از شروع اولین علامت بیماری است، اما در مواردی که فرد در بخش ویژه بستری بوده یا دچار بیماری‌های نقص ایمنی است باید تا سه هفته در قرنطینه بماند و با استراحت، مصرف مایعات و تغذیه مناسب این دوران را طی کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان تصریح کرد: مهم‌ترین راه کاهش ابتلا و میزان فوتی‌ها، رعایت اقدام‌های پیشگیرانه است. در شرایط فعلی هر بیمار با علائم تنفسی، به عنوان مشکوک به کرونا فرض می‌شود، گرچه ممکن است تعدادی از این افراد واقعاً مبتلا به کرونا نباشند، اما در شرایط فعلی قرنطینه آن‌ها برای قطع زنجیره انتقال بیماری لازم است.

وی تأکید کرد: اگر فردی دارای علائم تنفسی و سیستماتیک مثل بدن درد، تب، سردرد، ضعف و بی‌حالی و ... به ویژه دو علامت هم‌زمان باشد، حتماً باید به عنوان کرونا قلمداد شود و با توجه به احتمال زیاد انتقال بیماری در روزهای اولیه ابتلا، بسیار اهمیت دارد که با شناسایی زود هنگام مبتلایان و تفکیک آن‌ها از جامعه، زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم.

دهقانی گفت: برخی افراد زمانی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که به طور متوسط یک هفته از ابتلای آنها گذشته است و متأسفانه در این مدت، بسیاری از نزدیکان خود را مبتلا کرده‌اند و این موضوع در کنترل اپیدمی کرونا بسیار مهم است که افراد در صورت داشتن علائم، بیماری خود را انکار نکرده و پیگیر مراقبت و درمان خود باشند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان، افزود: گروه‌های پرخطر و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای باید واکسیناسیون را انجام دهند و دو هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن، می‌توانند فعالیت‌های خود را با زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم شرکت در دورهمی ها و مکان‌های شلوغ انجام دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین