کد خبر: ۷۳۶۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵

جزئیاتی از ۴۸ ساعت گذشته طارمی و اسکوچیچ

جنجال شنبه شب فوتبال ایران، خط خوردن مهدی طارمی از لیست تیم ملی بود.
جزئیاتی از ۴۸ ساعت گذشته طارمی و اسکوچیچ
آفتاب‌‌نیوز :

دراگان اسکوچیچ بدون هیچ توضیحی، طارمی را از تیم ملی کنار گذاشت تا مانور قدرت بدهد. او بعد از بازی با کره جنوبی در مصاحبه‌ای گفته بود: «بازیکنان ایرانی از نظر بدنی قوی هستند ولی از لحاظ تاکتیکی ضعف دارند.» این جمله با وجود صدرنشینی تیم ملی و حال و روز خوب ایران، عجیب بود. چند روز بعد، مهدی طارمی در توئیتر واکنش نشان داد و نوشت بازیکنان ایرانی از هر لحاظ خوب هستند، مشکل جای دیگری است. جواب طارمی، از نظر رسانه‌ها «پاسخ کنایه آمیز» تلقی شد. انگار این عنوان به مذاق دراگان اسکوچیچ هم خوش نیامد تا سرانجام یک تصمیم جنجالی بگیرد و نام مهدی طارمی را از لیست دو بازی لبنان و سوریه حذف کند. بعد از انتشار لیست و نبودن نام ستاره ایرانی پورتو، ناخواسته خبرها و شایعات زیادی منتشر شد. برای رسانه‌های ایران غیبت طارمی بعد از درخشش فوق‌العاده‌اش چه در مرحله اول مقدماتی و چه در مرحله نهایی مقدماتی عجیب بود.

*تماس های واقعی؟

خیلی از کانال‌ها و سایت‌ها با تیتر «پشت پرده خط خوردن طارمی» در این باره اخباری را منتشر کردند. جمله کلیدی این بود که مهدی جواب تماس دراگان اسکوچیچ، کریم باقری و وحید هاشمیان را نداده است! بعضی رسانه‌ها نوشتند اعضای تیم ملی تلاش کردند تا با این بازیکن ارتباط بگیرند ولی هر چه زنگ زدند به در بسته خوردند تا روی نام مهدی طارمی خط قرمز بکشند. این خبر اما از بیخ و بن اشتباه است. کریم باقری و وحید هاشمیان اصلا برای این ماجراها تماسی با مهدی طارمی نداشتند. ظاهرا آنها ترجیح دادند خود را کنار بکشند تا مبادا ترکش‌های پرتاب شده به آنها اصابت کند. ماجرا از این قرار بود که نزدیکان اسکوچیچ به طارمی گفتند بهتر است با این مربی تماس بگیرد و از دل او در بیاورد. مهدی هم در جواب گفته بود: «اتفاق خاصی نیفتاده. یک سوء تفاهم کوچک است. انشالله در لبنان و در اردوی تیم ملی با آقای اسکوچیچ حرف می زنم. مشکلی بین ما نیست و همه چیز خوب است. سوء تفاهم کوچکی است که برطرف می شود.» نزدیکان اسکوچیچ اما اثر مثبتی که باید روی این مربی نگذاشتند. آنها با مشاوره خوب می دانستند به سرمربی بگویند مشکل حاد نیست و دید مهدی طارمی هم به حل سوء تفاهم‌ها مثبت است. این اتفاق اما رخ نداد تا دراگان اسکوچیچ به خاطر مانور قدرت خود، روی نام این بازیکن خط قرمز بکشد. جالب اینجاست خیلی‌ها دیروز به خبر پاسخ ندادن طارمی به تماس اسکوچیچ، باقری و هاشمیان استناد کردند که این باعث انتقادات زیادی به مهاجم پورتو شد.

*حمله به صفحه اسکوچیچ

در این بین اما دراگان اسکوچیچ هم شاهد یک حمله بود. طرفداران مهدی طارمی به صفحه رسمی این مربی در اینستاگرام رفتند و علیه او موضع گرفتند. حتی عده‌ای صفحه همسرش را یافتند و آن تپه را هم فتح کردند. این رفتارها با دلخوری اسکوچیچ همراه شد. مهدی طارمی هم وقتی فهمید طرفداران دست به چنین کاری زدند، با ناراحتی گفت به شدت مخالف چنین رفتارهایی است.

*لشکر یک نفره

مهدی طارمی «لشکر یک نفره» شد. او تصور می‌کرد بعد از واکنش نشان دادن به حرف‌های اسکوچیچ شاهد حمایت دیگران بازیکنان باشد. سرمربی تیم‌ملی هم که خودش پیش بینی می‌کرد چنین جوی علیه‌اش شکل بگیرد، پس از آنکه متوجه شد بازیکنان دیگر کامل سکوت کرده اند مهدی طارمی را خط زد تا گربه را دم حجله کشته باشد. از پرتغال خبر رسیده طارمی به شدت از این موضوع دلخور است و می‌گوید به خاطر بازیکنان تیم ملی واکنش نشان داد اما یک نفر هم با او همراه نشد تا در این ماجرا به طور کامل تنها بماند. شنیده می شود میزان ناراحتی مهدی از یکی از بازیکنان به مراتب بیشتر از بازیکنان دیگر است چون او در اردو معمولا از وضعیت غر می زد و منتقد اسکوچیچ بود. طارمی حدس می زد این بازیکن حداقل پشتش بیاید ولی خیلی زود فهمید تمام حدسیاتش غلط بوده است.

*واسطه برای آشتی

صبح دیروز اما اتفاقات دیگری رخ داد. یکی از افراد مشترک بین مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ وسط ماجرا را گرفت تا حل و فصل شود. طارمی حاضر بود با این مربی کرواب به صورت تلفنی صحبت کند. حتی پای یکی از مسئولان ایرانی در پرتغال هم وسط آمد تا او هم با رئیس فدراسیون فوتبال صحبت کند. دیروز در نهایت قول و قرار این شد مهدی طارمی ابتدا با عزیزی خادم صحبت کند و بعد هم نوبت به اسکوچیچ برسد. آنچه دیروز بیش از هر چیز به چشم می‌آمد شوک شدن و ناراحتی مهدی از خط خوردن در تیم ملی بود. حذف مهدی، پازلی کوچکی از اتفاقات داخلی تیم بود. مشخص است بعد کی روش هنوز نظم تیمی حکمفرما نشده و در این بین بعضی از بازیکنان نسبت به تصمیمات اسکوچیچ معترض هستند. شاید این حرف را در رسانه‌ها نگویند ولی در پست پرده حرف هایشان را راحت می زنند.

منبع: جام جم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین