کد خبر: ۷۳۶۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸

برنده و بازنده دعوای طارمی و اسکوچیچ کیست؟

حواشی و اختلافات اخیر هیچ برنده‌ای ندارد و تیم ملی فوتبال ایران در یک برهه حساس، قربانی برخی دعواهای کودکانه و فاقد اهمیت شده است.
برنده و بازنده دعوای طارمی و اسکوچیچ کیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی که از چهار دیدار نخست خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی موفق به کسب ۱۰ امتیاز شده و در صدرجدول گروهش قرار دارد، اسیر حواشی عجیبی شده که می‌تواند آتشی در خرمن تیم ملی فوتبال باشد.

در شرایطی که تصور می‌شد بعد از پشت سر گذاشتن بحران در مرحله قبل و عبور از سد عراق و بحرین و باقی ماندن تیم ملی در چرخه مسابقات، تیم ملی اسیر حواشی و اختلافات نشود، یک اختلاف نظر کوچک که می‌توانست در داخل اردوی تیم ملی حل و فصل شود، به بزرگی یک کوه شده و مستعد خارج کردن تیم ملی از مسیر صعود به جام جهانی است.

ماجرای اظهارات اسکوچیچ، واکنش توئیتری طارمی و در ادامه گمانه‌زنی‌ها و سکوت مجموعه فدراسیون فوتبال، در نهایت به خط خوردن آماده‌ترین لژیونر فوتبال ایران از بازی با لبنان و سوریه ختم شده تا بدترین تصمیم در حساس ترین برهه از فوتبال ملی گرفته شود.

بعد از گذشت مدت زمان طولانی از فضای دو قطبی در فوتبال ایران – که حاصل کش مکش کی‌روش و برانکو بود – یک بار دیگر هواداران و علاقه‌مندان به تیم ملی ایران بر سر اینکه حق با چه کسی است به تقابل با هم برخواسته‌اند. عده‌ای حق را به اسکوچیچ می‌دهند و عده‌ای هم در کنار طارمی قرار گرفته‌اند و از هر دلیلی – منطقی و غیر منطقی – فروگذار نمی کنند تا در این دو قطبی دست برتر را داشته باشند.

در حالی که فدراسیون فوتبال باید تمام راه‌های ممکن برای حل و فصل این موضوع را امتحان می‌کرد، اکنون گفته می‌شود که طارمی به تماس‌های اسکوچیچ و کریم باقری پاسخ نداده و همین موضوع باعث خط خوردن این بازیکن از فهرست تیم ملی فوتبال شده است. از سوی مقابل هم بازیکن ادعا می‌کند که متوجه برخی تماس‌ها نشده و تمرکز را روی بازی‌های باشگاهی گذاشته است.

ماجرایی که در ابتدا کم اهمیت جلوه می‌کرد، حالا آرامش را هم از تیم ملی گرفته و سردار آزمون در مسیر حرکت به سمت بیروت، در فضای مجازی از اختلاف و حل و فصل حواشی می‌گوید. این اتفاقات دقیقا چندین روز قبل از بازی با لبنان و سوریه مطرح می‌شد که هر نتیجه‌ای در این دو دیدار، باز هم محل تقابل برخی از اهالی فوتبال است.

تیم ملی هر نتیجه‌ای که در این دیدار بگیرد، باز هم در ساحل آرامش نخواهد بود و وای به روزی که اتفاق بدی در این دو مسابقه حساس رخ دهد و در ادامه مسیری که به خوبی و سلامتی تاکنون طی شده بود، دست خودش اتفاقات عجیبی خواهد شد که آینده تیم ملی و هر کسی از جمله اسکوچیچ و طارمی را هم به خطر می‌اندازد.

همه به یاد دارند که از دل اختلافات برانکو وکی‌روش هیچ چیزی به بیرون نیامد و همه فقط خاطرات شیرین در جام جهانی ۲۰۱۸ را مرور می‌کنند اما اگر در آن زمان تیم ملی هم از این قبیل تقابل‌های بعضا بیهوده که مسئولان، رسانه‌ها و هواداران هم به آن دامن می زدند، متضرر می‌شد، آیا خاطرات خوبی در اذهان ثبت می‌شد؟

مطمئنا در شرایط کنونی آرامش مهم ترین نیاز تیم ملی است که امید می رود با برگزاری دیدارهایش با لبنان و سوریه، ماجرای طارمی و اسکوچیچ به زودی حل و فصل شود و دو طرف بدون اینکه به دنبال پیدا کردن مقصر باشند، راهی آشتی و اتمام اختلافات را به خاطر منافع تیم ملی در پیش بگیرند و از دامن زدن به این ماجرا و ساختن کوه از کاه، پا پس بکشند و به فکر خوشحالی و شادی هواداران و حضور تیم ملی در جام جهانی باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین