کد خبر: ۷۳۶۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

ادامه حواشی انتصابات زاکانی در شورای شهر تهران

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به تذکر خود درباره انتصابات در شهرداری گفت: آنچه که آقای زاکانی به درستی صحت و اصالت آن تاکید کردند به همان هم تن ندادند و عملیاتی نکردند و تنها و تنها عکس العمل و پاسخ کوتاه و گذرای شفاهی در جلسه شورا توسط شهردار محترم و غیرازاین اساسا هیچ نوع پاسخی که وظیفه شهردار و شهرداری تهران بود برای من ارسال نشد.
ادامه حواشی انتصابات زاکانی در شورای شهر تهران
آفتاب‌‌نیوز :

جعفر بندی شربیانی صبح امروز در جریان جلسه بیست و دوم شورای شهر تهران در تذکری خطاب به شهردار تهران در زمینه انتصابات در شهرداری گفت: در مورخ ۲۵ مهرماه بنده به عنوان عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش از باب وظیفه‌ی نظارتی خود تذکری را در خصوص انتصابات شهردار محترم تهران مطرح و سوالاتی را از ایشان جویا شدم.

او با اشاره به سوالات مطرح شده در آن تذکر گفت: در آن تذکر مطرح کردم که اولا شاخص‌ها و معیارهای انتخاب معاونین و شهرداران مناطق و مدیران ارشد و سازمان‌ها و شرکت‌ها به افکار عمومی اطلاع داده شود. دوماً اسامی و رزومه مشخصات تیم و کانون ارزیابی به افکار عمومی ارائه داده شود.سوماً روشها و کانال‌های ارسال رزومه به افکار عمومی اطلاع داده شود.چهارم اینکه چه تعداد رزومه در اختیار شهردار تهران قرار گرفته و روش اولویت بندی آن ارائه شود. و در نهایت چگونگی گفتگو و متن کانون با ارزیابی با افراد مطرح شود.

شربیانی در ادامه با اشاره به نص قانونی الزام پاسخگویی به تذکر شهردار گفت: براساس نص صریح قانون بایستی بعد از گذشت مدتی پاسخ تذکر بنده به صورت کتبی به من ابلاغ می شد. اما تاکنون این اتفاق در عمل نیافتاده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به صحبت های شهردار درباره انتصابات گفت: برای تنویر افکار عمومی و اطلاع همکاران شورا و براساس تعهد به قانون و استناد به آن چیزی که شهردار محترم تهران چندی قبل در خصوص انتصابات اعلام کرده و گفتند که انتصابات نسبتی با شورای شهر تهران ندارد دقیقا با تایید و ابرام آن نظریه در همان قانون آمده است که وظیفه نظارت بر حسن اداره امور شهر بر عهده شورا است.

او ادامه داد: از همین زاویه و نقطه نظر بنده آن چیزی را که در عمل در پاسخ به سوالاتم که مورد توجه افکار عمومی هم واقع شد گزارشی از روند پاسخگویی شهردار محترم تهران به سمع و نظرتان می‌رسانم.

شربیانی با اشاره به پاسخگویی شهردار درباره انتصابات گفت: پاسخگویی آن‌ها در چارچوب زیر قابل توصیف است:

ابتدا و یکی از اشکال آن پاسخگویی و مراجعه واسطه گری برخی از اعضای شورا است که از طریق آنها پیامهایی برای بنده صادر شد.

شربیانی افزود: مراجعه دستیار شهردار تهران به بنده برای توضیحات بود که بنده در آنجا به ایشان اعلام کردم سوالات من محتوایی و مبنایی و براساس افکار عمومی بود، سوالات من براساس آنچه ما به مردم قول داده‌ایم بوده است فلذا پاسخ های شما نیز براساس همین مبنا باید باشد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران افزود: در راستای عملیاتی کردن آن تذکر همان سوالات را با تشریح جزئیات و تبدیل آن به جداول روشنی برای گرفتن آن اطلاعات و دادن آن به افکار عمومی از ایشان خواستار شدم که ایشان نیز وعده کردند به سرعت این پاسخ هارا جمع آوری کرده و برای من خواهند آورد، امری که تا به امروز اتفاق نیفتاده است.

او با گلایه از اینکه شهردار به گفته‌های خود نیز تن ندادند، گفت: یعنی آنچه که ایشان به درستی صحت و اصالت ان تاکید کردند به همان هم تن ندادند و عملیاتی نکردند و تنها و تنها عکس العمل و پاسخ کوتاه و گذرای شفاهی در جلسه شورا توسط شهردار محترم و غیرازاین اساسا هیچ نوع پاسخی که وظیفه شهردار و شهرداری تهران بود برای من ارسال نشد.

شربیانی گفت: خب اگر این روند را که خدمت شما عرض کردم تحلیل کنید به این نتیجه میرسید که مشی و منطق شهرداری و دوستان پاسخ دادن به تذکرات و سوالات اعضا و به رسمیت شناختن نقش نظارتی آنها نیست و روشهایی چون گفت و گو در رسانه‌ها پیغام و پسغام و تمایل به حل و فصل به روشهای غیرمتعارف را بر روش‌هایی چون پاسخ‌گویی در نزد افکار عمومی و روشن سازی افکار عمومی را ترجیح دادند.

شربیانی با طرح یک سوال از شهردار تهران گفت: اگر دوستان شهرداری به آنچه که خروجی انتصابات خود می‌دانند اعتماد و اطمینان دارند و به درستی فرآیندهای خود باور دارند چه دلیلی می‌توان برای آن بر شمرد که اطلاعات مربوط به سوالاتی که بنده پرسیدم را به اعضای شورا و افکار عمومی ندهند! نقطه چالش و نقطه ضعف کجاست ؟ مردم و همکاران عزیز این ها فرآیندی بود که در این ۲۴ روز در مواجه شهرداری با سوالات بنده اتفاق افتاد.

او در ادامه خطاب به اعضای شورا گفت: اعضای محترم شورا همکاران عزیز بررسی های من در چند دوره گذشته شورا نشان می دهد عملا در بسیاری از موارد ابزار نظارتی عضو و اعضا شورا یعنی تذکر به دلایل مختلفی به محاق رفته و کارکرد خود را در طول زمان از دست داده است.

ما در ابتدای دوره ششم قرار داریم اگر بناست نحوه برخورد با تذکرات و سوالات اعضا من جمله بنده در چنین فرآیندی و روشی اتفاق بیافتد قطع به یقین بدانید سوالات و تذکرات همه ی اعضا در طول زمان با همین سبک پاسخ داده خواهد شد.

او تصریح کرد: این سرنوشت یعنی بی توجهی و به رسمیت نشناختن و به حاشیه بردن و روند هایی که باعث هتک جایگاه شورا مانند آنچه معاون شهردار تهران در جلسه قبل در شورا بدان متوسل شد و در توییت شبانه ی خود آنرا تاکید و اصرار کرد نتیجه ای جز انفعال و بی اعتبار کردن شورای شهر تهران در افکار عمومی نخواهد داشت.

او با بیان اینکه به عنوان یک عضو از منظر یک مصلح برای جلوگیری از تبدیل به شورای بی اثر و ضعیف مطالب را مطرح کردم گفت: چرا که شورای ضعیف نمی تواند شورای مطالبه گر باشد و معتقدم که اگر جلوی این روند گرفته نشود ، در پاسخ به وعده هایمان به مردم شریف تهران شرمنده می شویم.

او ادامه داد: لذا بنده به این روند مطالبه گری خود ادامه داده و در خصوص تذکرم به کرات و به توالی در نزد افکار عمومی و صحن شورا مطرح خواهم کرد تا شهرداری محترم بر اساس سوالاتی که عرض کردم به افکار عمومی پاسخ دهد و قضاوت را به ایشان واگذار می کنم، و از این روش قانونی عقب نشینی نخواهم کرد و انتظارم این است که رییس محترم و اعضا شورا از باب نگرانی تنزل ذاتی و نظارتی شورا در ابتدای دوره پیگیر این مطالبه باشند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر همچنین از ارائه طرحی برای الزام شهرداری به پاسخگویی به تذکرات شورا خبر داد و گفت: هرچند بنده و همکارانم بزودی طرحی را برای الزام شهرداری به پاسخگویی در برابر تذکرات اعضا خواهیم پرداخت و تا آن روز این روند اصولی و آرام مطالبه گری را ادامه خواهم داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین