کد خبر: ۷۳۷۳۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
رابرت مالی درباره ایران مذاکراتی با مقام‌های حاشیه خلیج فارس خواهد داشت

سفر خاورمیانه‌ای رابرت مالی درباره ایران؛ ماجرا چیست؟

رابرت مالی قصد دارد پیش‌نویس توافق هسته‌ای تازه با ایران را به کشور‌های حوزه خلیج فارس ارائه کند. به احتمال زیاد امریکا الزامات تازه‌ای را به عنوان شروط بازگشت به توافق هسته‌ای ارائه خواهد کرد این خواسته‌ها لزوما همان خواسته‌هایی نخواهند بود که ترامپ برای بازگشت به مذاکرات با ایران به عنوان شرط تعیین کرد.
سفر خاورمیانه‌ای رابرت مالی درباره ایران؛ ماجرا چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

رابرت مالی فرستاده ویژه امریکا در امور ایران قصد دارد از طریق دیدار با مقام‌های کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس پیش از احیای توافق هسته‌ای با ایران، موانعی که ممکن است بر سر راه توافق ایران و امریکا قرار داشته باشند را برطرف ساخته و موافقت دولت‌های عربی را پیش از هرگونه دستیابی به توافق با ایران کسب کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نشریه "الخلیج آنلاین" در گزارشی با اشاره به سفر خاورمیانه‌ای "رابرت مالی" از روز پنجشنبه به امارات متحده عربی، عربستان، بحرین و اسرائیل، هدف او را از این سفر ذکر کرده و می‌نویسد: پرونده توافق هسته‌ای و دور تازه مذاکرات اتمی با ایران در راس بحث‌هایی خواهند بود که این مقام امریکایی در کشور‌های حوزه خلیج فارس مطرح خواهد ساخت و دیدگاه امریکا را به سران آن کشور‌ها ارائه خواهد کرد.

به احتمال زیاد او نیز قصد دارد نظر اعراب را درباره بازگشت امریکا به توافق هسته‌ای با ایران جویا شود. کشور‌های حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان از "مالی" خواهند خواست تا نماینده‌شان از شورای همکاری خلیج فارس در جلسات مذاکرات ایران با قدرت‌های خارجی حضور داشته باشد. احتمالا ایران این خواسته را رد خواهد کرد، اما امریکا برای تسریع در دستیابی به موفقیت در مذاکرات الزامات و خواسته‌های دولت‌های منطقه را لحاظ خواهد کرد یا دستکم در این راستا تلاش می‌کند.

همچنین، رابرت مالی قصد دارد پیش‌نویس توافق هسته‌ای تازه با ایران را به کشور‌های حوزه خلیج فارس ارائه کند. به احتمال زیاد امریکا الزامات تازه‌ای را به عنوان شروط بازگشت به توافق هسته‌ای ارائه خواهد کرد این خواسته‌ها لزوما همان خواسته‌هایی نخواهند بود که ترامپ برای بازگشت به مذاکرات با ایران به عنوان شرط تعیین کرد.

با این وجود، دولت‌های عربی منطقه و اسرائیل درباره مدیریت پرونده هسته‌ای ایران توسط دولت بایدن اطمینان خاطر ندارند و به همین خاطر است که روابط خود را با چین و روسیه افزایش داده‌اند. این موضوع واشنگتن را وادار ساخته تا نقش خود را در منطقه بار دیگر احیا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
9
1
آفتاب خبرگزاری اسرائیل
رضا اکبری
|
Luxembourg
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
0
4
هر کس حقیقت را بگوید میشه اسراییل?
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
0
0
دریای مازندران چقدر کوچیکه شده تو این عکس.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین