کد خبر: ۷۳۸۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸

تصاویر| برداشت چای ترش در خوزستان

چند سالی است که بذر چای ترش در برخی از اراضی کشاورزی خوزستان کاشته می‌شود و این روز‌ها کشاورزان خوزستانی در حال برداشت محصول خود هستند. کشت چای ترش در استان خوزستان رشد پنج برابری داشته است و هم اکنون به ۸۲ هکتار رسیده است. استان خوزستان در زمینه تولید چای ترش در جایگاه دوم کشوری بعد از سیستان و بلوچستان قرار دارد.
تصاویر| برداشت چای ترش در خوزستان
آفتاب‌‌نیوز :

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به اقلیم مناسب استان برای کشت گیاهان دارویی توسعه کشت این گیاهان باارزش در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از این محصولات سودمند چای ترش می‌باشد که پیش از این با روند کند کشت این گیاه روبرو بودیم که محدود به شهرستان کارون بود و با برنامه ریزی و حمایت‌های صورت گرفته از سوی سازمان در حال حاضر سطح زیر کشت این محصول را در ۹ شهرستان به ۸۲ هکتار افزایش داده ایم که رشد ۵ برابری را نشان می‌دهد.

حسنی نسب ادامه داد: از جمله حمایت‌های صورت گرفته از سوی سازمان توزیع بذور رایگان، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، آموزش کشاورزان و بازاریابی برای فروش محصول بوده است. وی تصریح نمود: طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود طی ۴ سال آینده سطح زیر کشت این محصول به یک هزار هکتار برسد.گیاه دارویی چای ترش به گفته کارشناسان برای کاهش فشار خون و بیماران قلبی بسیار مفید است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین