کد خبر: ۷۳۸۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶

پاسخ حماس به انگلیس

در پی تصمیم دولت انگلیس علیه جنبش حماس و جرم انگاری هرگونه همبستگی با آن، این جنبش تصمیم لندن را تداوم تعدی به ملت فلسطین دانست و تاکید کرد: مقاومت به عنوان یک حق تضمین شده بین المللی، تروریسم نیست بلکه این اشغالگری صهیونیستها و جنایات آنها است که پلیدترین نوع تروریسم به شمار می رود.
پاسخ حماس به انگلیس
آفتاب‌‌نیوز :

منابع خبری انگلیس روز جمعه به نقل از «پریتی پتل» وزیر کشور انگلیس گزارش دادند که فعالیت جنبش حماس در این کشور بر اساس قانون "مبارزه با تروریسم" منع خواهد شد و براین اساس، هر کسی که از حماس حمایت کند، پرچم آن را برافراشته یا جلساتی برای این سازمان ترتیب دهد، قانون انگلیس را نقض کرده است.

به نوشته روزنامه تایمز، وزیر کشور انگلیس گفت که تعلق داشتن به حماس، ابراز همراهی با آن، کمک به ترتیب جلسات یا نمایش پرچم های آنان در ملاعام ۱۰ سال مجازات حبس خواهد داشت.

در واکنش به این تصمیم، جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای "تروریستی خواندن" خود را محکوم و خواهان محکومیت این تصمیم انگلیس شد و آن را تداوم تعدی علیه ملت فلسطین و حقوق ثابت آنها دانست که از بیش از یکصد سال پیش آغاز شد.

در بیانیه حماس آمده است: متاسفانه انگلیس به جای عذرخواهی و اصلاح اشتباه تاریخی خود علیه مردم فلسطین - چه در بیانیه شوم بالفور و چه در قیمومیت انگلیس که سرزمین فلسطین را به جنبش صهیونیستم واگذار کرد - به خیانت قدیمی خود ادامه می‌دهد و به متجاوزان به زیان قربانیان کمک می کند.

این جنبش با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در طول سالها، تاکید کرد: مقاومت در برابر اشغالگری با تمام ابزارهای موجود، از جمله مقاومت مسلحانه، حقی است که در حقوق بین الملل برای مردم تحت اشغال تضمین شده است. به قتل رساندن ساکنان بومی و آواره کردن آنها به زور و تخریب خانه های آنها و زندانی کردن آنها است که تروریسم به شمار می آید.

حماس افزود: محاصره بیش از ۱۵ ساله دو میلیون فلسطینی در نوار غزه که اکثر آنها کودک هستند، نه فقط تروریسم بلکه براساس توصیف بسیاری از سازمان های بین المللی و نهادهای حقوق بشری جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است.تعرض به مقدسات و ارعاب مردم در اماکن عبادی عین تروریسم است و سرقت زمین و شهرک سازی در آنها پلیدترین شکل تروریسم به شمار می رود.

این بیانیه از جامعه بین ‌المللی، انگلیس و سازمان ملل متحد خواست تا این برخود دوگانه و نقض آشکار قوانین بین‌المللی را که مدعی حمایت و رعایت آن هستند، متوقف کنند.

حماس همچنین از انگلیس خواست تن دادن به روایت و پروژه صهیونیستی را متوقف و با حمایت از مبارزه ملت فلسطین برای دستیابی به آزادی، استقلال و بازگشت آوارگان فلسطینی به میهن خود به سرعت به فکر اصلاح اشتباه خود علیه این ملت در بیانیه بالفور برآید.

این جنبش در بیانیه خود از تمامی نیروها و گروههای فلسطینی و حامیان مسئله عادلانه ملت فلسطین در اروپا و بویژه انگلیس خواست تا این تصمیم لندن را محکوم و آن را تداوم تعدی به ملت و حقوق ثابت ملت فلسطین بدانند.

حماس در پایان تاکید کرد: ملت فلسطین و پشت سر آنها ملت های عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان با تمام جانفشانی به راه خود به سمت دستیابی به آزادی و بازگشت به سرزمین خود ادامه می دهند و مطمئن هستند که به اهداف خود نزدیکتر از تصور بسیاری، خواهند. این درس ثابت تاریخ است.

همزمان گروههای مقاومت فلسطین نیز در بیانیه ای این تصمیم انگیلس را به شدت محکوم کرده و آن را "برملا کننده سیاست جانبداری از صهیونیست ها از زمان صدور بیانیه شوم بالفور" دانستند.

این گروهها تاکید کردند: سیاست نفرت انگیز انگلیس تنها عزم و پافشاری برای مقابله با اشغالگران و بیرون راندن آنها را افزایش خواهد داد.

جنبش فلسطینی «المجاهدین» نیز به نوبه خود تصمیم انگلیس علیه جنبش حماس را "تعدی آشکار به ملت و مقاومت فلسطین" توصیف کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین