کد خبر: ۷۳۸۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

واکنش یک استاد دانشگاه به دادگاه «آبان۹۸»: انگلیس نمایش مضحک راه انداخته طلب ما را ندهند

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به برگزاری دادگاه نمایشی آبان در لندن، گفت: انگلستان به خاطر طلبی که ایران حدود ۵۰ سال است از آنها دارد تلاش می کند با چنین اقدامات مضحکی ما را تحت فشار قرار دهد تا این طلب را پرداخت نکند.
واکنش یک استاد دانشگاه به دادگاه «آبان۹۸»: انگلیس نمایش مضحک راه انداخته طلب ما را ندهند
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا مرندی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به نمایش مضحکی که با عنوان دادگاه آبان در لندن برگزار شد، گفت: درباره این نمایش یک تحلیل این است که انگلستان به خاطر طلبی که ایران حدود ۵۰ سال است از آنها دارد تلاش می کند با چنین اقدامات مضحکی ما را تحت فشار قرار دهد تا این طلب را پرداخت نکند.

وی افزود: این طلب بابت خریدهای نظامی ایران از انگلیس درحدود ۵۰ سال پیش است که انگلیسی ها از تحویل آن به کشور ما سرباز زدند، و گفته می شود در حدود ۲/۵ میلیارد سود این طلب است که انگلستان از پرداخت آن طفره می رود، این در حالی است که دادگاه های بین المللی و ظاهرا دادگاههای خود انگلیس هم حکم به نفع ما دادند.

این استاد دانشگاه افزود: اینهایی که این نمایش مضحک را راه انداخته اند، دارند حرکتهای ایذایی انجام می‌دهند تا بتوانند ایران را تحت فشار قرار دهند.

مرندی اظهار داشت: البته کار انگلیس همین است و شما می‌بینید در رسانه هایی مثل بی بی سی، شبکه من و تو و شبکه های فارسی زبان دیگری که راه انداخته اند علیه انقلاب اسلامی فعالیت می کنند و این رفتار موضوع تازه ای نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین