کد خبر: ۷۳۸۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

پناهندگان در ایران واکسینه می‌شوند

این واکسن‌ها از طریق فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی وارد و تحویل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شد.
پناهندگان در ایران واکسینه می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از واردات یک میلیون و 600 هزار دُز واکسن کرونا در قالب سازوکار "پوشش بشردوستانه" کواکس به کشور خبر داد و گفت: پناهندگان با همکاری سازمان‌های بین المللی در ایران واکسینه می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی محمودی اظهار کرد: با توجه به اهمیت واکسینه کردن پناهندگان و اتباع خارجی جهت پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ دولت جمهوری اسلامی ایران جلسات متعدد با نهادها و سازمان های بین المللی برگزار کرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پس از اخذ مجوزهای لازم توسط وزارت بهداشت و درمان نخستین محموله واکسن کووید ۱۹ به تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز به همراه ظروف جمع آوری ایمن سازی و سرنگ‌های تزریق را در قالب ساز و کار «پوشش بشردوستانه» کوواکس تحت حمایت سازمان ملل متحد در امور پناهدگان را تامین کرد و این واکسن‌ها از طریق فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی وارد و تحویل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شد.

مدیرکل امور پناهندگان اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهایی که تحت تاثیر پاندمی بیماری کووید -۱۹ قرار گرفت، در ماه‌های اخیر توانسته به طور گسترده برنامه واکسیناسیون کووید۱۹ را به اجرا درآورد و پناهندگان ساکن در کشور را همزمان با شهروندان ایرانی واکسینه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین