کد خبر: ۷۴۰۸۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷

نخست‌وزیر لبنان استعفای جورج قرداحی را پذیرفت

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان روز جمعه استعفای «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی کابینه خود را پذیرفت.
نخست‌وزیر لبنان استعفای جورج قرداحی را پذیرفت
آفتاب‌‌نیوز :

میقاتی گفت: استعفای قرداحی در را به روی رسیدگی به مشکلات به وجود آمده در روابط با سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس باز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، میقاتی گفت: ما بر تحکیم روابط با کشورهای عربی و پرهیز از دخالت در نزاع میان کشورهای عربی تأکید داریم.

نخست وزیر لبنان اضافه کرد: ما به دنبال احیای روابط با عربستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که بر اساس احترام، امنیت و حریم خصوصی هر کشوری است، هستیم.

وزیر اطلاع رسانی لبنان روز جمعه اعلام کرد که استعفای خود را به میشل عون رییس جمهوری و نجیب میقاتی نخست وزیر ارایه کرده است.

در نامه استعفای جورج قرداحی آمده است که  بخاطر مصلحت عمومی از سمت خود به عنوان وزیر اطلاع رسانی استعفا می کنم و امیدوارم درخواست مرا بپذیرید.

وی پیشتر گفت که شاید استعفایش به حل و فصل بحران میان لبنان و کشورهای عضو شورای همکاری خیلج فارس و در صدر آنها عربستان کمک کند.

در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در برنامه «برلمان شعب» (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر که در آن حمله کشورهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد.

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود، «انصارالله» به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند، دفاع می‌کند.

کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود در بیروت را احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در کشورهای خود ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک این کشور را ترک کنند.

رسانه‌های لبنان پس از انتشار این مصاحبه گفتند که به دنبال اظهارات قرداحی در مورد جنگ یمن، بحران سیاسی جدیدی در افق میان لبنان و عربستان نمایان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین