کد خبر: ۷۴۱۳۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

ترکیب دارویی جدیدی که به درمان سرطان پانکراس کمک می‌کند

محققان ترکیب دارویی جدیدی را کشف کردند که نویدبخش درمان سرطان پانکراس است.
ترکیب دارویی جدیدی که به درمان سرطان پانکراس کمک می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در شهر سنت لوئیس آمریکا ترکیبی دارویی را کشف کردند که سلول‌های سرطانی را در برابر در برابر شیمی درمانی آسیب پذیرتر می‌کند.

به گزارش پایگاه دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، سرطان پانکراس یکی از مواردی است که درمان آن امری دشوار است و در زمان شناسایی، غالبا به مرحله پیشرفته رسیده است و بیماران بعد از تشخیص داده بیماری شان، معمولا بیش از یک سال زنده نمی‌مانند.

در این موارد یک رژیم شیمی درمانی شدید و تهاجمی بایستی در خط اول درمان قرار گیرد؛ اما این روش نیز دارای عوارضی جانبی است و بسیاری از تومور‌ها ممکن است به درمان پاسخ ندهند.

اکنون محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن توانسته اند یک ترکیب دارویی را شناسایی کنند که سلول‌های سرطانی پانکراس را در برابر شیمی درمانی آسیب پذیرتر می‌کند. آن‌ها با مطالعه بر روی موش‌ها دریافتند که این دارو همچنین ممکن است برخی از عوارض جانبی مخرب فولفرینوکس (یک رژیم شیمی درمانی برای درمان سرطان پیشرفته پانکراس) را کاهش دهد.

«کیان هوات لیم» (Kian-Huat Lim) استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در این باره گفت: نیاز فراوانی به درمان‌های جدید و بهتر برای سرطان پانکراس وجود دارد. دارو‌هایی که ما استفاده می‌کنیم، قوی هستند؛ اما عوارض جانبی شدیدی ایجاد می‌کند که افزودن شیمی درمانی را غیر ممکن می‌سازد.

او در ادامه در خصوص این ترکیب دارویی جدید گفت: این داروی جدید سلول‌های سرطانی را ضعیف و آن‌ها را نسبت به این رژیم شیمی درمانی حساس‌تر می‌کند.

نتایج این تحقیقات در اول دسامبر در مجله «Science Translational Medicine» منتشر شد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین