کد خبر: ۷۴۱۸۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

امیرعبداللهیان: تیم ایران برای رسیدن به توافق در وین خواهد ماند

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد: ما همواره با آژانس همکاری نزدیک داریم و در همین راستا یک هیات از سازمان انرژی اتمی ایران برای دیدار و گفتگو با مقام های آژانس بین المللی انرژی اتمی راهی وین است.
امیرعبداللهیان: تیم ایران برای رسیدن به توافق در وین خواهد ماند
آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، با ارائه توضیحاتی در خصوص روند مذاکرات، ضمن ابراز خرسندی نسبت به ادامه مذاکرات وین، ارزیابی خود را از دیدگاه‌های طرفهای مذاکره کننده ارائه داد.

بورل همچنین با بیان چالش هایی که ممکن است به مذاکرات لطمه بزند، ابراز امیدواری کرد با تلاش و تعامل همه طرف ها، مذاکرات وین به سمت دستیابی به یک توافق پیش برود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که به آمریکا و سه کشور اروپایی نیز یادآور شده است که مذاکرات باید واقع بینانه باشد و طرفین در آن احساس پیشرفت کنند.

وی همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را مهم خواند و از تماس های موجود و تداوم گفتگو و همکاری های فنی ابراز خرسندی کرد.

بورل در خصوص برنامه کنونی هسته ای ایران خواستار رفع برخی نگرانی ها شد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این‌ گفت‌وگوی تلفنی با مفید خواندن تعاملات صورت گرفته میان مذاکره کنندگان در وین، بار دیگر بر حسن نیت و جدی بودن جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب تاکید کرد.

امیر عبداللهیان افزود: ما همواره با آژانس همکاری نزدیک داریم و در همین راستا یک هیات از سازمان انرژی اتمی ایران برای دیدار و گفتگو با مقام های آژانس بین المللی انرژی اتمی راهی وین است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه از مواضع و بیانیه سه کشور اروپایی و رفتار آنها از طریق موضع گیری منفی سیاسی و رسانه ای انتقاد کرد و با غیر سازنده خواندن این چنین کارزارهای رسانه ای، آن را عاملی در پیچیده تر کردن اوضاع و کند کننده روند توافق توصیف کرد.

امیر عبداللهیان با اشاره به رایزنی های موجود، مواضع و نظرات روسیه و چین را واقع بینانه و سازنده دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: اگر همکاران اروپایی، بدون پیش فرض های اشتباه و با دقت متون پیشنهادی ایران را مطالعه کنند، متوجه خواهند شد که پیشنهادها در چارچوب برجام و متمرکز بر مباحث ناتمام در گفت‌وگوهای ژوئن 2021 است. البته بدیهی است که نقطه نظرات ایران در ابعادی با نگاه و رویکرد طرف غربی تفاوت داشته باشد.

امیرعبداللهیان افزود: ما همه در وین هستیم که مذاکره کنیم تا به یک توافق خوب برسیم.

وزیر امور خارجه با انتقاد از تداوم بی عملی غرب حتی در میز مذاکرات وین افزود: تاکنون ما هیچ پیشنهاد سازنده و روبه جلویی را از طرف مقابل دریافت نکرده ایم و این در تعارض با اعلام حضور جدی آنان در مذاکرات است.

امیر عبداللهیان اضافه کرد: در هشت سال گذشته به اندازه کافی حرف زده شده و وعده بی عمل داده اند، اما امروز وقت عمل است و ما برای رسیدن به توافقی جدی و خوب تلاش می کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: برنامه هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است، اما رفع نگرانی هسته ای با رفع کامل تحریم های برجامی ارتباط مستقیم دارد.

امیرعبداللهیان گفت: تردید داریم که آیا طرف غربی اصولا آماده رفع تحریم ها است یا اینکه صرفا به دنبال رفع یکطرفه نگرانی های خود است.

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد که طرف غربی مذاکرات با حسن نیت، ابتکار عمل و ایده های سازنده در ادامه مذاکرات حضور یابد تا شاهد پیشرفت سریع مذاکرات باشیم.

امیر عبداللهیان همچنین نقش جوزب بورل به عنوان مسئول هماهنگ کننده مذاکرات و انریکه مورا معاون ایشان را سازنده ارزیابی کرد و از تلاش های آنها قدردانی و اضافه کرد که دکتر باقری مذاکره کننده ارشد ایران و تیم همراه وی برای رسیدن به توافق و رایزنی با ١+٤ تا هر زمان که لازم باشد در وین خواهند ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
0
ذلت قهرمانانه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین