کد خبر: ۷۴۲۸۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰

علائم کرونای طولانی در کودکان

یک متخصص بیماری‌های عفونی کودکان معتقد است: تشخیص کرونای طولانی مدت در کودکان می‌تواند دشوار باشد، اما علائمی وجود دارد که باید به دنبال آن‌ها بود.
علائم کرونای طولانی در کودکان
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سیندو موهانداس متخصص بیماری‌های عفونی کودکان و پزشک معالج در بیمارستان اطفال لس آنجلس گفت: بسیاری از کودکان در صورت ابتلا به عفونت کووید۱۹ هیچ علامتی ندارند بنابراین اگر علائم کرونای طولانی دیرتر ظاهر شود، ارتباط دادن آن‌ها با ویروس کرونا دشوار است.

به گزارش یونایتدپرس، وی افزود: هیچ سواب ساده بینی یا آزمایش‌های تشخیصی دیگری برای کرونا طولانی مدت وجود ندارد و پزشکان باید الگوی علائم کودک و مواجهه قبلی وی را با ویروس ارزیابی کنند.

به گفته این پزشک، علائم کرونا می‌تواند از بیماری به بیمار دیگر بسیار متفاوت باشد، اما در کودکان، شایع‌ترین علائم طولانی مدت کووید-۱۹ خستگی، سردرد و مشکل در تمرکز، یا مه مغزی است.

موهانداس ادامه داد: علائم دیگر عبارتند از تنگی نفس، گلودرد، تب‌های بی دلیل، ضربان قلب سریع، درد قفسه سینه، از دست دادن حس بویایی یا چشایی، درد عضلانی یا عصبی، اختلالات، اسهال، استفراغ یا یبوست، اضطراب و افسردگی است.

وی تصریح کرد: این علائم کرونای طولانی می‌تواند بیش از چهار هفته پس از ابتلا به ویروس کووید-۱۹ ادامه داشته باشد و در فعالیت‌های عادی مانند ورزش و انجام تکالیف مدرسه اختلال ایجاد کند. پزشکان علاوه بر این علائم، باید مواجهه قبلی کودک با این ویروس را بررسی کنند.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی کودکان یادآور شد: البته این موضوع برای کودکانی که آزمایش مثبت کووید-۱۹ یا علائم این بیماری را دارد راحت است، اما برای کودکانی که آزمایش کرونا انجام نداده اند یا علائمی از این بیماری ندارند، پزشکان باید سابقه خانوادگی آن‌ها و قرار گرفتن این کودکان را در معرض هر ویروس شناخته شده‌ای مورد بررسی قرار دهند.

موهانداس تصریح کرد: آزمایش آنتی بادی روش دیگری برای تشخیص این موضوع است که آیا کودک به کووید-۱۹ مبتلا بوده است یا خیر. در حالی که کووید طولانی مدت درمان قطعی ندارد، اما مهم است که این عارضه در کودکان تشخیص داده شوند، زیرا علائم اغلب قابل مدیریت هستند.

وی همچنین گفت: اگر فکر می‌کنید کودک ممکن است کووید ۱۹ طولانی داشته باشد یا فقط نگران علائم آن هستید، به پزشک اطفال خود مراجعه کنید. حتی اگر کرونا طولانی نباشد، ممکن است موضوع دیگری در جریان باشد که پزشک با ارزیابی کودک می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا نیاز به بررسی در یک مرکز تخصصی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین