کد خبر: ۷۴۳۷۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

درخت کریسمس چند؟

بازار کریسمس امسال، با وجود واکسیناسیون عمومی، تحت تاثیر مشکلات اقتصادی رونق گذشته را ندارد و قیمت مهم‌ترین کالای این مناسبت یعنی درخت کریسمس ۲۵۰ هزار تا ۵ میلیون تومان است.
درخت کریسمس چند؟
آفتاب‌‌نیوز :

طی دو سال گذشته مناسبت‌های مختلف تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا به شیوه‌ای متفاوت برگزار شد و بازار اقلام مناسبتی از جمله کریسمس هم از رونق هر سال برخوردار نبود. اما امسال با وجود گسترش واکسیناسیون عمومی و بهتر شدن شرایط شیوع این ویروس، باز هم خبری از رونق در بازار اقلام کریسمس نیست. فروشندگان علت کم رونق بودن بازار را افزایش قیمت اقلام مربوط به کریسمس و مشکلات معیشتی می‌دانند. برای مثال یکی از فروشندگان می‌گوید: امسال بازار حتی از سال گذشته هم خلوت‌تر است. این وضعیت دیگر ربطی به کرونا ندارد و دلیل اصلی آن گران شدن اقلام مربوط به کریسمس است.

مشاهدات میدانی هم این موضوع را تایید می‌کند. به طوری که در برخی از مغازه‌های بزرگ می‌توانید شاهد تکاپوی مردم نسبت به آماده شدن برای کریسمس باشید، اما در مقابل تعداد مغازه‌های خالی از مشتری نیز قابل توجه است.

در این میان مشاهدات میدانی از قیمت‌ها نیز حاکی از آن است که مهم‌ترین کالای این جشن، یعنی درخت کریسمس، بسته به ابعاد، پری و برند آن بین ۲۵۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان قیمت دارد. البته درخت‌هایی با نوک برفی کمی گران‌تر است.

همچنین قیمت کاج مینیاتوری در ابعاد مختلف نیز از ۷۰ هزار تومان شروع می‌شود و در ابعاد بزرگ‌تر با تزئینات کامل به ۸۰۰ هزار تومان هم می‌رسد.

ریسه چراغ رنگی نیز به طور میانگین ۱۸۰ و زنگوله کوچک و متوسط حدود ۱۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

در این میان قیمت زنگوله نیز در طرح‌ها و ابعاد مختلف بین ۵۰۰۰ تا ۴۵ هزار تومان است.

عروسک بابانوئل نیز از جمله اقلام پرمصرف در این مناسبت است که از حدود ۱۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، بسته به ابعاد آن، قیمت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین