کد خبر: ۷۴۳۷۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
تبلیغات

سرویس تلویزیون اینترنتی IPTV چه امکاناتی دارد؟

توجه داشته باشید برای استفاده از هر پلتفرم تلویزیونی داشتن دستگاه مناسب مثل تلویزیون هوشمند و همچنین اینترنت با کیفیت ضروری خواهد بود و پیش از تهیه هر سرویس تلویزیون اینترنتی درباره آن تحقیق لازم را انجام دهید تا بتوانید محتوای مورد علاقه خود را بدون دردسر و با خیال راحت مشاهده کنید.
سرویس تلویزیون اینترنتی IPTV چه امکاناتی دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

دو دهه پیش، تماشای برنامه‌های مختلف فقط توسط تلویزیون‌های کابلی و ماهواره‌ای امکان پذیر بود و به دلیل نبود اینترنت‌های پرسرعت امروزی و سخت افزار مناسب برای نصب و راه اندازی، خبری از سرویس IPTV نبود.

همچنین هیچگونه انعطافی در تماشای شبکه‌های تلوزیونی و برنامه‌های پخش شده و یا محتوای فیلم و سریال در هنگام پخش وجود نداشت. برای مثال درصورتی که یکی از برنامه‌های مورد علاقه خود را به دلیل در دسترس نبودن تلویزیون از دست میدادیم، یا باید کار‌های روزمره و برنامه‌های کاری خود را به تعویض بیندازیم یا تا دیروقت بیدار بمانیم تا تکرار برنامه مورد علاقه خود را در زمان‌های دیر وقت نیمه شب مشاهده کنیم.

بیست سال بعد، با افزایش سرعت اینترنت، در حال حاضر از قید و بند برنامه ریزی برای دیدن شبکه یا فیلم و سریال مورد علاقه خود آزاد شده ایم و نیازی نیست برای دیدن تکرار محتوای مورد علاقه خود تا دیر وقت بیدار بمانیم و با خرید IPV از شرکت SIBIPTV این مشکلات برطرف شده است. امروزه میتوانیم هر برنامه تلویزیونی یا فیلم و سریالی که موفق به دیدن ان نشده ایم با قابلیت‌هایی که اکانت IPTV در اختیاز ما قرار می‌دهد در هر زمانی مشاهده کنیم.

سرویس تلویزیون اینترنتی چیست و چگونه کار می کند؟

سرویس تلویزیون اینترنتی IPTV چه امکاناتی دارد؟

اکانت IPTV (تلویزیون پروتکل اینترنت) در واقع ارائه برنامه‌های تلویزیونی از طریق بستر اینترنت است.

برخلاف تلویزیون‌های سنتی، IPTV امکان تعامل دو طرفه بین کاربر و ارائه دهنده تلویزیون را امکان پذیر می‌کند. کاربران می‌توانند هر محتوایی را که می‌خواهند تماشا کنند و زمان تماشای آن را انتخاب کنند و برنامه مورد نظر را به سمت جلو یا عقب شیفت دهند.

در تلویزیون‌های سنتی محتوا را در زمان مشخصی پخش می‌شود، در حالی که اشتراک تلوزیون اینترنتی از سرور‌هایی استفاده می‌کند که محتوای فیلم و سریال پخش شده را ذخیره می‌کنند.

نحوه عملکرد سرویس IPTV چگونه است؟

هنگامی که یک کاربر درخواست مشاهده یک برنامه تلویزیونی را به ارائه کننده می‌فرستد:

۱. محتوای ذخیره شده در سرور‌ها به فرمت دیجیتالی کد گذاری می‌شود.
۲. سپس پکت‌ها از طریق اینترنت به گیرنده ارسال می‌شود.
۳. پکت ارسال شده از سمت سرور در محل کاربر دریافت می‌شود و مجدداً به فرمتی کد گذاری می‌شود که تلویزیون کاربر می‌تواند آن را پخش کند.

نکته:

اگر تلویزیون کاربر دارای قابلیت نصب برنامه‌های راه اندازی IPTV نباشید، یا به اصطلاح اسمارت نباشد، می‌توان با خرید اندروید باکس مناسب و با اتصال اتصال آن از طریق کابل HDMI به تلویزیون، محتوا را از طریق اندروید باکس دیکد کرده و بر روی صفحه نمایش تلویزیون نمایش داد.

معرفی بخش‌های مختف اکانت IPTV

IPTV را می‌توان به طور گسترده در قالب‌های محتوایی زیر طبقه بندی کرد.

۱. قابلیت شیفت زمانی در IPTV

این قابلیت درسرویس آیپی تیوی به کاربران امکان می‌دهد محتوای قبلاً پخش شده مانند مسابقات ورزشی، تاک شو‌ها، مناظرات سیاسی و ... را تماشا کنند. این محتوا به طور کلی تا چند روز پس از پخش، در دسترس کاربران خواهد بود و پس از آن از روی سرور‌ها حذف می‌شود. به این وِیژگی اصطلاحا Time-Shift گفته می‌شود.

۲. امکان پخش LIVE سرویس IPTV

پخش زنده تلویزیون امکان پخش مستقیم برنامه‌های تلویزیونی را از طریق اکانت آیپی تیوی مستقیماً برای کاربر فراهم می‌کند. این مورد در شبکه‌های ورزشی همچون بین اسپورت، یا اخبار فوری و زنده بسیار محبوب است.

۳. IPTV درخواستی یا VOD

پلتفرم‌های معروف دنیا همچون نتفلیکس، از قابلیت VOD استفاده می‌کنند. با این ویژگی می‌توان فیلم‌ها و سریال‌های مختلف را بر روی سرور‌های آیپی تیوی قرار داد و کاربر در هر زمانی که می‌خواهد می‌تواند با جستجوی محتوای مد نظر خود به ان دسترسی پیدا کند. همچنین امکان ایجاد دسته بندی و فیلتر‌های محتلف در بخش VOD باعث تجربه کاربری جذابی خواهد شد.

جمع بندی: توجه داشته باشید برای استفاده از هر پلتفرم تلویزیونی داشتن دستگاه مناسب مثل تلویزیون هوشمند و همچنین اینترنت با کیفیت ضروری خواهد بود و پیش از تهیه هر سرویس تلویزیون اینترنتی درباره آن تحقیق لازم را انجام دهید تا بتوانید محتوای مورد علاقه خود را بدون دردسر و با خیال راحت مشاهده کنید. سایت sibiptv.com مرجع کاملی برای دریافت پاسخ به مشکلات و سوالات شما است و می‌توانید با مراجعه به ان راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین