کد خبر: ۷۴۷۲۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱

توئیت جدید نماینده روسیه درباره مذاکرات وین

مذاکره کننده ارشد روسیه در گفت‌وگوهایی که با محور رفع تحریم‌ها در وین جریان دارد، تصریح کرد که مذاکرات جاری تابع ضرب‌الاجل‌ نیست.
توئیت جدید نماینده روسیه درباره مذاکرات وین
آفتاب‌‌نیوز :

میخائیل اولیانوف چهارشنبه شب در توئیتی نوشت که هر کدام از هیات‌های مذاکره کننده می‌توانند ضرب‌الاجل‌هایی را برای گفت‌وگوها تعیین کنند اما فعالیت‌های دیپلماتیک تابع طرح‌های سفت و محکم و تعیین ضرب‌الاجل نیست.

او در حالی این مطلب را مطرح کرد که طرف‌های غربی در گفت‌وگوها، اصرار دارند که با تعیین ضرب‌الاجل‌ تیم مذاکره کننده ایرانی را تحت فشار قرار دهند.

ایران هم تاکید دارد هیچ ضرب‌الاجلی را در روند گفت‌وگوها نمی‌پذیرد.

دیپلمات روس در توئیت دیگری عنوان کرد که مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین آهسته اما پیوسته پیش می‌رود.

وی به جلسه امشب نمایندگان گروه ۱+۴ با آمریکا اشاره کرد و آن را فرصتی برای ارزیابی آخرین تحولات جریان گفت‌وگوها توصیف کرد.

دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته (۶ آذر) آغاز شد. گفت‌وگوها طی دو روز گذشته با برگزاری دیدارهای دو و چندجانبه میان هیأت‌های شرکت‌کننده در مذاکرات ادامه یافت و علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران با انریکه مورا، مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین و همچنین نمایندگان سه کشور اروپایی به طور جداگانه دیدار کرد.

باقری در تازه ترین ارزیابی خود از روند گفت‌وگوها، اظهار داشت که مذاکرات مثبت و رو به جلو جریان دارد.

وی این مطلب را چهارشنبه شب پیش از ورود به هتل کوبورگ و آغاز مذاکرات با نمایندگان طرف‌های مقابل مطرح کرد. او در پاسخ به سووال خبرنگاری که از او درباره نتیجه مذاکرات چند روز اخیر پرسید بیان داشت که تلاش‌ها برای دست یابی به نتیجه جریان دارد

بر اساس این گزارش، مذاکرات در روزهای آینده در سطوح و قالب‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین