کد خبر: ۷۴۸۷۵۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰

۸ نکته از هفته پانزدهم لیگ برتر/ حمله استقلال به تمام رکورد‌ها

هفته پانزدهم لیگ برتر با برگزاری ۸ بازی به پایان رسید تا پرونده نیم فصل اول لیگ برتر بسته شود و در نهایت استقلال به عنوان قهرمانی نیم فصل رسید.
۸ نکته از هفته پانزدهم لیگ برتر/ حمله استقلال به تمام رکورد‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

هفته پانزدهم لیگ برتر هم به انتها رسید تا پرونده نیم فصل اول با قهرمانی استقلال بسته شود. تیم‌های قعرنشین جدول هم با این حساب در نیم فصل دوم کار سختی در پیش خواهند داشت.

*نکته اول: آلومینیوم اراک صفر - صفر سپاهان؛ شکایت خطیبی در روز ناراحتی محرم

نیم فصل برای محرم نویدکیا چندان خوشایند به پایان نرسید. تیمی که اکثر اهالی فوتبال معتقد بودند که با توجه به جذب مهره‌های کلیدی و هزینه‌ای که باشگاه کرده باید با اقتدار در صدر قرار گیرد، اما سپاهان با جایگاه سومی نیم فصل را تمام کرد و روز گذشته هم نویدکیا بابت بازی ضعیف شاگردانش ناراحت بود. این اولین بار بود که نوید کیا این طور با صراحت از شاگردانش انتقاد کرد. در سوی دیگر میدان تیم آلومینیوم که کمتر کسی فکر می‌کرد در این فصل در حد یک مدعی خودش نشان دهد توانست با رتبه چهارمی به نیم فصل برسد. رسول خطیبی البته از دست داوری‌ها حسابی شاکی است و دیروز هم در نشست خبری به قدری بابت داوری شاکی بود که فقط گلایه هاش در مورد داوری را گفت و حاضر نشد دیگر به سئوالات خبرنگاران پاسخ دهد و نشست را ترک کرد.

* نکته دوم: تراکتور یک - یک نساجی مازندران؛ توقف سرخپوشان مقابل یار قدیمی

نیم فصل برای سولدو و شاگردانش به بدترین شکلی که تصورش را نمی‌کردند تمام شد. جایگاه سیزدهمی هرگز آن چیزی نبوده که هواداران پرشور تبریزی انتظارش را داشتند. مربی کروات هم به تعداد بازی‌هایی که حضور داشته فهمید با تیمی سروکار دارد که از نظر قوای بدنی کمبود‌هایی دارد و البته که از نظر مدیریتی هم این تیم در آستانه تغییر و تحولی بزرگ است. سولدو شانس آورد که توانست گل تساوی را مقابل تیم مازنی بزند تا حداقل با توقف در خانه نیم فصل را تمام کند. در سوی دیگر میدان شاگردان الهامی که در ۹ بازی نباخته اند اگر کمی هوشیار بودند می‌توانستند دست پر تبریز را ترک کنند. الهامی که سابقه سرمربیگری تراکتور را دارد توانسته نساجی را در رتبه نهم قرار دهد.

* نکته سوم: هوادار یک - ۲ صنعت نفت آبادان؛ برد در روز چشم انتظاری آبادانی‌ها برای باز شدن گره مالی

شاگردان عنایتی در حالی نیم فصل را به پایان بردند که مجبور شدند بازی‌های خانگی خود را نه در تهران بلکه در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار کنند. ورزشگاهی که چمن مرغوبی ندارد و تیم هوادار به دلیل کمبود امکانات در پایتخت مجبور شدند در چنین چمنی پذیرای رقبای خود باشند. خود هواداری‌ها که معتقدند یکی از دلایل عدم نتیجه گیریشان در بازی‌های خانگی همین موضوع بوده است، اما شاید خود عنایتی بهتر بداند که تیمش با توجه به تازگی حضورشان در لیگ برتر هنوز استخوان بندی لیگ یکی دارد و باید تقویت شود. در سوی دیگر میدان نفت آبادان در حالی این برد را به دست آورد که بازیکنانش حتی یک ریال هم از ابتدای فصل دریافتی نداشته اند و مثل هر سال در گیر و بند پرداختی از سوی وزارت نفت مانده اند. هفته‌ای نبوده که منصوریان بابت مشکلات مالی و محدودیت‌هایی که وجود دارد نگفته باشد. او بعد از آخرین بازی نیم فصل هم حسابی گلایه کرد. او از مسئولان آبادانی که فقط شعار می‌دهند حسابی انتقاد کرد و بعد از نشست خبری هم اعضای این تیم در استوری مشترک نسبت به این رفتار‌ها واکنش نشان دادند.

* نکته چهارم: مس رفسنجان صفر - صفر پیکان؛ تساوی همسایه‌ها در جدول در شب اعتراض ربیعی

پیکان نیم فصل اول را با جایگاه ششمی به پایان رساند. تیمی که در نتیجه گیری روند پرنوسانی داشت و روز گذشته هم مقابل مس رفسنجان نتوانست قد علم کند. مجتبی حسینی هم مثل همیشه بدون حرف اضافه‌ای فقط به گفتن این موضوع بسنده کرد که با برگزاری فشرده مسابقات در همین حد از نتایجش راضی است، اما محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان حسابی از بی امکاناتی گلایه کرد. درحالی که تصور همه بر این است که مس رفسنجان تیمی متمول با امکاناتی عالی است، اما سرمربی این تیم از نداشتن زمین تمرین مناسب و ورزشگاهی که چمن مطلوب داشته باشد گلایه‌های زیادی کرد.

* نکته پنجم: ذوب آهن صفر - صفر گل گهرسیرجان؛ آنفولانزای بلای جان شاگردان قلعه نویی

امیر قلعه نویی و تیمش با احتساب کسر ۷ امتیاز به دلیل شرایط جذب باگنامای گابنی نیم فصل کابوس وار خود را با رده هشتمی به پایان رساندند. قلعه نویی که توقع این را نداشت کمیته انضباطی این چنین آن‌ها را نقره داغ کند باز هم بعد از تساوی سرد مقابل تیم سابقش همچنان به این شرایط و به این رای تاخت و باز هم تکرار کرد که اگر با او مشکل دارند چرا به تیم سیرجانی این ظلم را کردند. در سوی دیگر میدان مهدی تارتار با ذوب آهن در نیم فصل اول نتوانست انتظارات را برآورده کند. البته تارتار روز گذشته بعد از تساوی به چمن فولاد شهر ایراد گرفت و به صورت کنایه گفت نمی‌دانسته زمین به این روز افتاده است.

* نکته ششم: نفت مسجدسلیمان صفر - ۳ استقلال؛ قهرمانی نیم فصل بدون باخت برای آبی‌ها با کمترین گل خورده

استقلال با کمترین گل خورده و بیشترین گل زده تنها تیم بدون باخت در نیم فصل اول شد و توانست بعد از سال‌ها به قهرمانی نیم فصل برسد. شاگردان مجیدی در روزی که حریف بابت حواشی ایجاد شده در یک هفته گذشته رمقی نداشت توانست با سه گل به برتری برسد. مجیدی و تیمش همه رکورد‌های نیم فصل را از آن خود کردند. مهمترین نکته بازی دیروز غیبت فراز کمالوند رفیق دیرینه مجیدی بود. تیم بدون سرمربی نفت با وجودی که سه گل از آبی‌ها دریافت کرد، اما در چند نوبت تا آستانه فروپاشی دروازه استقلال پیش رفت، اما حسینی و بدشانسی مانع از گلزنی آن‌ها شد. البته بازیکنان نفت بعد از این باخت با جریمه از سوی باشگاه روبرو شدند. آنهم در شرایطی که در یک هفته گذشته به دلیل تهدید لیدر‌ها به درگیری فیزیکی در بدترین شرایط روحی قرار داشتند.

* نکته هفتم: فولاد ۲ - صفر پدیده مشهد؛ نکونام رنگ خوش دید، پدیده همان همیشگی

جواد نکونام و فولاد خوزستان بعد از ۵ هفته رنگ پیروزی را دیدند. فولادی‌ها آخرین بار در هفته دهم در سیرجان به پیروزی رسیدند و در آخرین مسابقه نیم فصل این کار را تکرار کردند تا در جایگاه هفتم قرار گیرند. در این بازی صالح حردانی بازیکنی که در این چند روز مدام گفته می‌شود قرار است به استقلال بیاید در بازی حضور نداشت تا شائبه‌ها برای جدایی این بازیکن بیشتر شود، اما نکونام بعد از بازی اشاره کرد که بازیکنی که اشتباه می‌کند باید بیرون باشد. منظور سرمربی فولاد به اشتباه این بازیکن در بازی گذشته بود. البته سرمربی فولاد پیش از این هم مخالفتش برای جدایی حردانی را اعلام کرده بود. سرمربی سرخپوشان اهوازی همچنین از زمین بازی گلایه کرد و شرایط بد چمن ورزشگاه فولاد را زشت توصیف کرد. از آن سو پدیده همان تیم همیشگی بود که فقط مقابل پرسپولیس جرقه زد. این تیم با این شرایط از حالا باید برای وداع با لیگ برتر آماده باشد، چون از ۱۵ مسابقه تنها ۴ امتیاز کسب کرده و فاصله زیادی با تیم‌های ۱۵ تا ۱۲ جدول دارد.

* نکته هشتم: پرسپولیس یک - صفر فجر سپاسی؛ روایت شاگردان گل محمدی از آماده سازی سرخ‌ها

یحیی گل محمدی و شاگردانش امسال را عجیب و غریب آغاز کردند. تیمی با ۵ قهرمانی متوالی درحالی فصل را آغاز کرد که از همان ابتدا درگیر مسائل مدیریتی بود و در نهایت هم بی ثباتی مدیریتی باعث شد تا دو روز قبل از مسابقه سرخ‌ها در آخرین بازی نیم فصل مدیرعامل جدید روی کار آید. پرسپولیسی‌ها با کوهی از مشکلات مالی، بسته بودن پنجره به نیم فصل رسیده اند و البته گل محمدی هر هفته در مورد مشکلات داوری هم صحبت کرده است و اینکه چطور مسائل داوری باعث کسر امتیاز از تیمش شده است. مصدومیت شدید آل کثیر و از دست دادن فصل از مسائلی است که سرمربی سرخ‌ها با آن روبرو است. ماجرا‌های آماده سازی پرسپولیس در هفته‌های اخیر نکته‌ای بود که بعد از هفته‌ها توسط ارکان این تیم لو رفت. از مشکلات دو بازیکن تاجیک تا نداشتن ابزار تمرینی و GPS که صدای دستیار گل محمدی را هم در آورد. از طرفی مهدی شیری فاش کرد که این تیم دو ماه است زمین تمرین مناسب ندارد. با همه این شرایط سرخ‌ها با برد مقابل تیم جوان فجر خود را از تب و تاب برای رسیدن به قهرمانی نینداختند و به رده دوم جدول رسیدند. در سوی دیگر میدان کلانتری که پیش از این بازی حسابی از دست کری‌های سرخپوشان عصبانی شده بود در ورزشگاه آزادی تیمش به خوبی مقاومت کرد و شاید اگر تجربه کافی داشتند حداقل می‌توانستند با یک امتیاز تهران را ترک کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین