کد خبر: ۷۴۹۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

شاخص بورس باز هم کاهش یافت

شاخص کل بازار بورس امروز (دوشنبه، ۲۷ دی‌ماه) با چهار هزار و ۲۷۱ واحد کاهش، در جایگاه یک میلیون و ۳۰۶ هزار واحدی قرار گرفت.
شاخص بورس باز هم کاهش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

در معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۵۷۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و ۳۹۴ واحد کاهش به ۳۴۵ هزار و ۸۴ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۸۷۶ واحد افت به ۲۱۶ هزار و ۹۰۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول، چهار هزار و ۱۵۵ واحد و شاخص بازار دوم، پنج هزار و ۴۱۱ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، ایران خودرو (خودرو) با ۵۷۹ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۸۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۶۸ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۴۱ واحد، بورس کالای ایران (کالا) با ۱۲۴ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۹۰ واحد، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی) با ۷۲ واحد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۶۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۹۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۵۵۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۳۸ واحد، پتروشیمی فناوران (شفن) با ۴۱۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۹۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۳۳۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۲۴ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۶۱ واحد و ذوب آهن اصفهان (ذوب) با ۱۹۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران‌خودرو (خودرو)،پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سایپا (خساپا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳)، پالایش نفت تهران (شتران) و بورس کالای ایران (کالا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۳۸ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۷۱۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از سه واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۸۷۵ واحد ثابت ماند.

امروز نمادهای صنعتی مینو (غصینو)، فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، بیمه سامان (بساما) و بیمه پاسارگاد (بپاس) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، کلر پارس (کلر)، جنرال مکانیک (رنیک)، پتروشیمی مارون (مارون)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین