کد خبر: ۷۵۰۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

جزییات جدید از نحوه «حضور» دانش‌آموزان در مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تشریح آمار واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان، درباره آخرین روند بازگشایی مدارس گفت: باید نسبت به جذاب سازی فعالیت‌ها و برنامه‌های مدرسه، فعالیت‌هایی را در دستورکار قرار دهیم.
جزییات جدید از نحوه «حضور» دانش‌آموزان در مدارس
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ستاری فرد اظهار کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده در خصوص آخرین آمار واکسیناسیون، حدود ۹۲.۵ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال دز اول و ۷۵درصد دانش‌آموزان نیز دز دوم را دریافت کرده‌اند. این موضوع برای فرهنگیان و معلمان در دریافت دز اول ۹۲درصد و در دریافت دز دوم واکسیناسیون کرونا ۸۶درصد است.

وی افزود: سیاست وزارت بهداشت تزریق دز سوم واکسیناسیون است که این موضوع باید برای فرهنگیان در دستور کار قرار گیرد؛ در حال حاضر حضوری شدن مدارس و توسعه آموزش‌های حضوری به تصویب رسیده و باید میزبان دانش‌آموزان و فرهنگیان باشیم.

ستاری فرد درخصوص آخرین وضعیت بازگشایی مدارس و جزئیات آن ادامه داد: با توجه به مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا در خصوص لزوم حضوری شدن آموزش‌های مدارس، مدیریت این مهم از طریق شورای مدرسه با همکاری انجمن اولیاء انجام شود. در مناطق روستایی و کم جمعیت و مدارس با تراکم کلاسی کمتر، حضور دانش‌آموزان می‌تواند به صورت روزانه در ۵روز هفته باشد البته رصد وضعیت منطقه و دانش‌آموزان از حیث ابتلای به بیماری نیز باید مدنظر باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در مدارس روستایی و کم جمعیت شهری، از مدت ها قبل، آموزش در مدارس به صورت کامل حضوری انجام می‌شود. در دوره متوسطه اول و دوم یعنی پایه هفتم تا دوازدهم تمام آزمون‌های پایان نیمسال اول کاملاً حضوری بود اما برای توسعه آموزش‌های حضوری در کلان شهرها و مناطق پرجمعیت به ویژه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در نمیسال دوم مساله افزایش تراکم جمعیت کلاسی و نیز ساماندهی سرویس‌های تردد مدارس موضوع جدی است که لازم است مورد توجه مدیران مدارس قرار گیرد.

ستاری فرد با تأکید بر این که رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن نیز از سوی ستاد ملی کرونا برای حضوری شدن آموزش‌ها الزامی است، افزود: ضمن رعایت این مهم و ساماندهی سرویس‌های مدارس به ویژه در شهر تهران و مدیریت تراکم کلاس‌ها، توصیه می‌شود به نحوی اقدام شود که دانش‌آموزان به صورت زوج و فرد و روزانه در کلاس حاضر شوند.

وی گفت: سیاست ما برای توسعه آموزش حضوری به صورت تدریجی و رصد وضعیت موجود با استفاده از سامانه رصد نظام مراقبت کووید ۱۹و نیز توجه به ملاحظات و تصمیمات ستاد ملی کرونا است چراکه برای این مهم، حفظ سلامت دانش‌آموزان برای ما یک اصل و ضرورت است.

ستاری فرد عنوان کرد: با توجه به موضوع سخت شدن بازگشت پذیری برخی دانش‌آموزان و ایجاد بی انگیزگی آنان برای حضور در کلاس درس، باید موارد تشویقی و انگیزشی را برای تسهیل بازگشت پذیری عزیزان مدنظر قرار دهیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ضمن تسهیل در تردد دانش‌آموزان به مدرسه، باید نسبت به جذاب سازی فعالیت‌ها و برنامه‌های مدرسه، فعالیت‌هایی را در دستورکار قرار دهیم؛ لذا به اقتضای شرایط هر مدرسه و منطقه، ورزش روزانه در مدارس اجرا می‌شود تا مسأله کم تحرکی، اجتماعی شدن و سیستم ایمنی دانش‌آموزان نیز مدنظر قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین