کد خبر: ۷۵۰۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
با تغییر معنادار تعداد مبتلایان به کرونا.

رنگ کرج زرد شد

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با اشاره به تغییر زنگ کرونایی البرز اظهار کرد: بعد از مدت‌ها که البرز در وضعیت آبی قرار داشت، از امروز رنگ مرکز استان به زرد تغییر کرده است.
رنگ کرج زرد شد
آفتاب‌‌نیوز :

«مهرداد بابایی» با اشاره به اینکه طی این هفته شاهد افزایش معنادار تعداد مراجعین سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی استان هستیم، گفت: تعداد مراجعین حضوری از حدود ۷۰۰ مورد در روز به بیش از هزار نفر رسیده است.

وی افزود: هفته گذشته نیز شاهد افزایش تعداد مبتلایان استان بودیم که تجربه نشان داده پس از افزایش تعداد مبتلایان و مراجعان حضوری، تعداد بستری و فوتی‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.

بابایی تأکید کرد: البته ممکن است به واسطه پوشش مناسب واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم تجربه پیک‌های قبلی تکرار نشود. البته اگر این سویه واقعا خفیف باشد می‌توانیم امیدوار باشیم که به نسبت قبل شاهد افزایش موارد بستری و فوت نباشیم.

وی با تأکید بر ضرورت تزریق دز سوم واکسن اضافه کرد: قبلا تزریق دو دز واکسن به معنای واکسیناسیون کامل بود، ولی در شرایط فعلی تعریف عوض شده و تزریق هر سه دز به معنای واکسیناسیون کامل است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: با این اوصاف کسانی که تا کنون دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند، در مقابل کرونا به ویژه امیکرون ایمنی کامل ندارند و باید نسبت به تزریق دز سوم اقدام کنند.

گفتنی است روز دوشنبه چهارم بهمن ماه یک مورد فوت ناشی از کرونا در البرز ثبت شد که به گفته سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، این فوتی ناشی از سویه امیکرون بوده است.

«محمد هاشمی» در صفحه توییتر خود اعلام کرد که «روز چهارم بهمن با ثبت اولین مورد فوتی ناشی از امیکرون در البرز، تعداد فوتی‌های این سویه در کشور به ۱۰ نفر رسید.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین