کد خبر: ۷۵۰۸۵۵
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
ولایت‌پذیری باید شیوه ایرانیان شود

امام جمعه شیراز: مردم یمن جرات دارند که به امارات حمله کردند

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های دنیا فرق می‌کند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین یعنی باید انگیزه اصلی انقلاب اسلامی را بیان کنیم و به دنیا نشان دهیم.
امام جمعه شیراز: مردم یمن جرات دارند که به امارات حمله کردند
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه توصیه به تقوا باید در رفتار و عمل ما نیز بروز داشته باشد، اظهار داشت: امام علی (ع) در بیانی به شروط استغفار پرداخته است که بر این اساس ۶ مرحله است که اگر تحقق پیدا کند، استغفار واقعیت دارد وگرنه لقلقه زبان است.

وی با بیان اینکه نخستین مرحله پشیمانی از گناه و دومین مرحله تصمیم برای ترک آن است، گفت: سومین مرحله این است که حقوقی از مردم ضایع شده باید جبران کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مباحث مربوط به تقوا و معنویت یک وجه شخصی است، اما به وجهی این‌ها به اجتماع هم برمی‌گردد، افزود: امروز برخی از مدیران از جایگاه خود سوءاستفاده‌هایی کردند که باید حق مردم را بدهند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مرحله چهارم استغفار این است که واجبات را در درگاه خدا انجام دهد و جبران مافات بیان کرد: این‌ها مراحل قبول توبه است، اما ۲ مرحله هم هست که شرایط کمال توبه است یکی اینکه گوشتی که از پول حرام بر بدنش نشسته است باید آب کند و مرحله آخر این است که جای لذت گناه سختی عبادت خدا بر خود بچشاند.

وی در خطبه‌های دوم نماز با بیان اینکه در نظام اسلامی یکی از مصادیق تقوا آن است که نه نسبت به امام جلو بزنیم و نه نسبت به امام عقب بمانیم، عنوان کرد: این مسئله در شرایط کنونی انقلاب اسلامی بسیار مهم است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه جنگ نرم در اوج خود قرار دارد، تصریح کرد: دشمنان ما علنا بر علیه جمهوری اسلامی اقدام می‌کنند باید هوشیار باشیم و همراه با ولایت فقیه باشیم نه جلوتر و نه عقب‌تر.

وی با بیان اینکه برخی از روی نادانی اطراف نفوذی‌ها جمع می‌شوند، گفت: امروز صحنه اجرا و عمل ما مانند جنگ صفین شده است؛ این روحیه ممکن است در بین ما هم وجود داشته باشد از خشک مقدس‌ها و نهروانی‌های زمانه باید به دور باشیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه رهبری نکاتی را مرتب تذکر می‌دهد این‌ها را دقت کنیم، افزود: الگوی ولایت‌پذیری شما مردم زمینه‌ساز ظهور می‌شود؛ ولایت‌پذیری باید شیوه و سیره ایرانیان شود تا دیگران در دنیا نیز از شما الگو بگیرند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه ماه رجب و میلاد امام محمدباقر (ع) را در پیش داریم، بیان کرد: با همت مردم و به برکت این ماه فضای اجتماع به سمت کار خدا و اهل بیت رقم بخورد و توجه ویژه در این ایام به اهل بیت و گرامیداشت مناسبت‌های مربوط به این بزرگواران داشته باشیم.

وی با اشاره به دهه فجر و آغاز جشن انقلاب اسلامی عنوان کرد: انقلاب ما ادامه دارد و این نیست که انقلاب تمام شده است؛ محور اصلی انقلاب را امام راحل بیان کردند بر این اساس که باید پیروزی را در انقلاب درونی مردم جست‌وجو کرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه این صحبت خیلی معنا دارد، تصریح کرد: نقطه آغاز تحول درون قلب فرد است؛ این‌ها نکات بسیار عمیقی است که بزرگان فلاسفه و مسائل اجتماعی درباره آن بحث کردند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه یک سوال مطرح شده با عنوان چرا انقلاب شده است، گفت: براساس صحبت امام راحل این انقلاب با دیگر انقلاب‌ها فرق می‌کند؛ در دیگر انقلاب‌ها مسائلی مثل اقتصادی و سیاسی و ... مطرح می‌شود، اما دلیل انقلاب ما این بود که مردم ما درونشان نورانی شده بود در حالی که رژیم شاه فضا را سیاه و تاریک کرده بود؛ این سبب پیروزی انقلاب شد.

وی با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های دنیا فرق می‌کند، افزود: اگر این باور را نداشته باشیم در تحلیل چرایی انقلاب می‌بازیم. رهبر فرمودند جهاد تبیین یعنی باید انگیزه اصلی را بیان کنیم و به دنیا نشان دهیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه این انقلاب در هویت و ماهیت اسلامی است، گفت: اگر کسی این را نداند در تحلیل دچار مشکل می‌شود و باید این هویت و ماهیت اسلامی انقلاب حفظ شود و ادامه پیدا کند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مدیران امروز کار برای خدا کنند تا ماهیت انقلاب اسلامی حفظ شود، افزود: امام راحل فرمودند انقلاب اگر بخواهد واقعیت پیدا کند این است کسی که از خدا پروا دارد بر امور مدیریت کند.

وی با بیان اینکه اگر تحول درونی و قلبی رخ ندهد وضع برای ملت همان است که بوده است، افزود: این جمله امام راحل است، ریاکاری را امروز مردم می‌فهمند و امید است که در این راستا مکرر تمرین کنیم و نباید رها کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به مقاومت ارزشمند مردم یمن و ظلمی که بر این کشور می‌رود، گفت: تمام قدرت‌های بزرگ به رهبری آمریکا و با صحنه‌گردانی اسرائیل و عربستان به مردم یمن حمله کردند برای اینکه مقاومت آن‌ها را در هم بکوبند، اما این مردم با صلابت در مقابل ظلم ایستادند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مردم یمن جرات و جسارت دارند که مستقیم به دولت امارات حمله کردند، افزود: امروز همه کسانی که سرمایه در امارات دارند بترسند، چون دیگر این کشور امن نیست از جمله رژیم صهیونیستی که باید از مقاومت مردم یمن بترسند، چون یمنی‌ها گفتند اگر دست اسرائیل را ببینیم مستقیم تل‌آویو را نشانه می‌گیریم. امروز ما از حرکت جهادی یمن و مقاومت آن‌ها حمایت می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین