کد خبر: ۷۵۰۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

فروش ملک۱۵۴ میلیارد تومانی با سند جعلی در تهران

ماموران پلیس آگاهی یک باند جعل و کلاهبرداری با اسناد رسمی را منهدم کردند.
فروش ملک۱۵۴ میلیارد تومانی با سند جعلی در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

مدتی قبل فردی با مرجوعه قضایی به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که فردی در ملک پدری‌اش ساکن شده و مدعی است که اسناد این ملک را نیز در اختیار دارد که با انجام تحقیقات مشخص شد که این ملک با سند جعلی به فروش رفته است.

در ادامه با کسب این اطلاعات تیمی از ماموران پلیس آگاهی رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داده و متوجه شدند که فرد متصرف با پرداخت ۱۵۴ میلیارد تومان و در حضور دو معرف در یکی از دفاتر اسناد رسمی حاضر شده و اقدام به خرید این ملک کرده و از جعلی بودن آن اطلاع نداشته است. در همین راستا نیز تحقیقات برای شناسایی و دستگیری جاعل یا جاعلان در دستورکار ماموران قرار گرفت.

در بررسی های انجام شده نیز صحت اظهارات متصرف مورد تایید قرار گرفته و مشخص شد که ساختمان از طریق اسناد رسمی جعلی به خریدار فعلی منتقل شده است. در همین راستا ماموران اقدامات خود برای شناسایی دو معرف را آغاز کردند که در جریان آن متوجه شدند که یکی از این افراد پس از دریافت حق کمیسیون از خریدار به یکی از کشورهای همسایه رفته و احتمالا متواری شده است.

همزمان تحقیقات ادامه پیدا کرد و در شاخه دیگری از آن فروشنده پلاک ثبتی نیز مورد شناسایی قرار گرفته و پس از هماهنگی با مقام قضایی در مخفیگاهش واقع در خیابان دزاشیب دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد. این فرد در جریان بازجویی‌ها اعلام کرد که برادرش با سوء استفاده از هویت وی، کلاهبرداری کرده و پس از دریافت وجوه از خریدار از کشور متواری شده است.

در ادامه یکی دیگر از متهمان این پرونده نیز مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شد. جمع بندی اعترافات آنان حاکی از آن است که دو عضو دیگر این باند همچنان متواری هستند که تلاش برای دستگیری آنان در حال انجام است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که دو متهم دستگیر شده با پرونده متشکله روانه زندان شده‌اند و تحقیقات و پیگیری‌ها برای کشف زوایای پنهان پرونده و دستگیری دو متهم فراری همچنان ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین